• siggie

Skillnad på billig - dyr stegräknare eller spelar det ingen roll?

Hade tänkt köpa en stegräknare, vill veta hur långt jag faktiskt drar barnvagnen varje dag, samt gärna hru många kalorier som jag bränt....men spelar det någon roll vilket märke på stegräknaren man har, är det stor kvalitetsskillnad på den billiga och den lite dyrare? Vad bör man tänka på mer när man ska ha en sån här pryl?? Går det att lita 100% på att siffrorna visar rätt??

• Svar på tråden Skillnad på billig - dyr stegräknare eller spelar det ingen roll?
  • Abrakadabra

Jag vet inte om priset nödvändigtvis är det som avgör, men det är helt klart så att olika stegräknare är olika bra. Jag har haft en tidigare som ömsom hoppade fram tre steg när jag tog ett, ömsom inte räknade alls ... Jag lämnade tillbaka den till affären efter ett par dagar.

Den jag har nu "Asaklitt" tycks vara riktigt bra på att hålla räkningen (jag kollar då och då genom att kolla på stegräknaren och sedan gå ett par hundra steg och sedan kolla igen för att se om stegräknaren har hoppat fram rätt antal steg).

Till 100 % går det säkert aldrig att lita på siffrorna, men man behöver ju knappast veta exakt heller. Det är ju ändå en sporre att se till att man går en viss sträcka eller ett visst antal steg per dag. Om det sen skulle råka diffa på 10 eller tvåhundra steg hit eller dit så spelar det kanske ingen roll.

• Ari Gold

Det viktigaste tycker jag är att den räknar rätt OCH att "reset" knappen sitter skyddad. Jag har haft flera stegräknare som haft en nollställningsknapp mitt på och varje gång man kommit åt den har antalet steg nollats. Inte så kul när man vill hålla koll på en hel dag!!!

• siggie

Tack för era svar! JAg har beställt en Silva pedometer plus, den fick hyfsat bra i test....

Svar på tråden Skillnad på billig - dyr stegräknare eller spelar det ingen roll?