• emmzan

Hur länge ska man behöva vänta mellan buden under budgivning?

Hej hopp

Antar att jag är lite för ivrig men just nu är två familjer som budar på ett hus. Dom började på 1250000 och vi höjde direkt till 1300000...sen gick det 1,5 dygn och så höjde dom till 1310000 och fem minuter efter det höjde vi till 1350000...nu har det gått en hel dag igen men inget bud från deras sida.
    Vill ju lixom ha klart NU, vi ska skriva papprena på vårt hus på torsdag som vi sålt..skulle ju lixom gärna vilja få allt klart!

Hur lång tid brukar det ta??

• Svar på tråden Hur länge ska man behöva vänta mellan buden under budgivning?
  • Summermom11
    emmzan skrev 2008-02-26 15:37:38 följande:
    Hej hoppAntar att jag är lite för ivrig men just nu är två familjer som budar på ett hus. Dom började på 1250000 och vi höjde direkt till 1300000...sen gick det 1,5 dygn och så höjde dom till 1310000 och fem minuter efter det höjde vi till 1350000...nu har det gått en hel dag igen men inget bud från deras sida.Vill ju lixom ha klart NU, vi ska skriva papprena på vårt hus på torsdag som vi sålt..skulle ju lixom gärna vilja få allt klart!Hur lång tid brukar det ta??
    det kan ju vara väldigt olika bveror ju helt på hur mkt dom tnker buda som mest tänker inte dom buda mer o säljarna accepterar budet så brukar det nog vara klart ganska fort
  • emmzan

Mmm, men man vill ju att dom säger till mäklaren att dom stannar isf...hihi...gud jag låter ju helt desperat..

• qbtq

jag vet själv vilken press det är att sitta i en budgivning och man vill gärna ha det klart så fort som möjligt. Men ha i åtanke att köpa hus är en utav de största affärerna man gör i sitt liv, så därför kan vissa inte vilja göra ett för drastiskt beslut.

Men personligen så anser jag att om man ska buda på ett hus/lgh så ska man redan efter visningen bestämma sig för hur mycket man är villig att betala för boendet så man har ett tak i budgivningen - det är annars lätt att bli fartblind.

Lycka till!

• Aprila

Vi var de enda som lade ett bud på ett hus en gång, det gick två tre veckor o ingen la nåt mer bud o de hade flera visningar men ingen ville lägga nåt bud men till slut hoppade det på nya som ville va med o buda, o vi budade över varann lite o till slut vann de.... Men det hela tog nog sammanlagt 7 veckor.... Det var en sur väntan.

• emmzan

Mmm, dom här har haft 2 visningar så förhoppningsvis blir det inga fler. Vet att säljarna redan köpt hus som dom ska in i 1 maj så även dom borde vilja få allt överstökat.

Ja vi har iaf bestämt vilken summa vi kan gå upp till redan innan budgivningen startade så vi har bara "budat på" nu och hoppats lite att dom andra ska hoppa av..hihi

Svar på tråden Hur länge ska man behöva vänta mellan buden under budgivning?