• Ell

Tillhör frusenhet graviditetssymptom? (Är i v.8)

Tänkte kolla om det är fler än jag som går runt och ständigt fryser? Känns som jag varit sånhär sen redan innan jag plussade. Går in i vecka 8 imorgon.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tillhör frusenhet graviditetssymptom? (Är i v.8)
  • Puma87

jo jag fryser också ständigt fast det börjar av ta nu är i vecka 10.

En ung kvinnas väg till att bli en ung mamma
  • JosephineS

Jag fryser som bara den, men är bara i v.5

• Manu

Jag frös oxå jättemycket i början av grav. Nu är det dock tvärtom. Är i v 35 och är jättevarm!

• annbom

Jag frys massor i början men nu har det börjat att vända, går in i v 12 i morgon.

• Michigan

Jag frös som en tok ända fram tills v 17 då jag även blev 1000 ggr piggare.

• Puma87

Som i mitt tidigare inlägg så frös jag hur mycket som helst innan men nu börjar det avta och jag börjar även bli piggare så det kanske kan hänga ihop? Jag fryser ju i vanliga fall nästan bara då jag är trött och min kompis frös också som en tok i början av hennes graviditet och det avtog allteftersom att hon blev piggare. Så jag skulle nog tippa på att det hänger ihop.

En ung kvinnas väg till att bli en ung mamma
  • Martimo

Jag har frusit hela tiden sedan jag plussade för två veckor sedan. Sover med kläder vilket jag aldrig brukar och på kvällarna är det raggstrumpor o fleecejackor som gäller.

• Symamman

Jag frös också de 3 första månaderna! Helt normalt
    lycka till

• Poloc

Samma med mig - väldigt frusen. Gissar att det hade att göra med att blodtrycket gick ner i början.
    Nu (v20) är det helt ok, och jag upplever att jag inte har lika lågt tryck heller.

• Fem Myror

Absolut! Men inget konstigt, man ligger ju ca 1,00 grad högre i temp som gravid så då blir ju omgivningen kallare :)

Den femte myran: Bf 4 okt 2008
  • Ell

Tack för era svar! Jag testade att tempa mig och jag låg faktist på 37.5 trots att jag fryser som sjutton, brukar normalt ligga på 36,6-8-36,9 och aldrig frysa!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer ♥¸.?°´¯) ♥
  • rosendal

Intressant jag fryser jättemycket jätteoffta (gjorde inte det innan jag blev gravid) men har inte kopplat ihop det med att jag är gravid =)...

• Mizz Emma

Jag frös innan jag blev gravid men fryser typ dubbelt så mycket nu.. men på morgonen är jag varm så jag håller på att dö :p (jag är i v8)

• LillaFlingan

en till här som e fryssen.. springer runt hemma med 3 tröjor och en stor morgonrock i fliece samt fårullstofflorna och täcke på mig!;)
    sen vaknar jag genomsvettig :P

inte lätt alla gånger.. är i v 6 bara =)

• DorisDaisy

En till här! (9+6) Jättepigg på fm, sedan vid elva så ringer mat och sov klockan, jag fryser som en tok och får kämpa för att håla mig vaken. Får nästan frossa ibland. Förra grav var jag skönt varm som en kamin hela tiden. Kroppen är konstig :o)

• Iore84

Hejsan!
    En till här också, har frusit sen innan plusset. Fryser jämt och fötterna är ständigt kalla.
    Är i vecka 8. (7+5)
    Konstigt när jag alltid har varit varm innan jag vart gravid. Ja ja kroppen kommer alltid att förvåna en.

• Prettyblueeyes

Jag fryser också jättemycket och har iskalla händer och fötter, har börjat sova i mysbyxor och tröja för att kunna sova gott. Är helt svettig när jag vaknar dock. Hoppas det går över är bara i vecka 6 (v5+6)längtar efter att få sova utan blir så mycket mysigare att ligga nära sambon då jue :D

Svar på tråden Tillhör frusenhet graviditetssymptom? (Är i v.8)