Vad göra med smaksatt créme fraiche???
Har 2 burkar smaksatt créme fraiche här hemma, franska örter och paprika chili.
Någon som har bra förslag vad jag kan använda dem till??
Har total idé torka....
Har 2 burkar smaksatt créme fraiche här hemma, franska örter och paprika chili.
Någon som har bra förslag vad jag kan använda dem till??
Har total idé torka....
Bryn kyckling, fräs tärnar paprika, salta o peppra. Rör ner crème fraiche och servera till tagliatelle med lite ruccola över.
Vi brukar fräsa rödlök och räkor och blanda i kokt pasta tillsammans med franska örter creme fraiche, en god sallad till det = så gott!
Koka pasta. Skär paprika, kassler o purjolök i bitar. När pastan är klar,lägg allt i samma kastrull, i med cremefraichen, helst den med paprika o chili, o rör runt. Supergott!
Brukar ha det ovanpå ugnsfalukorv. rödlök och paprika i skårorona. Sedan creme fraishe och sist riva lite ost ovanpå.
Kram K.
Med cr.fr franska örter brukar jag göra pastasallad, med t ex pasta, salami, fetaost, rödlök, paprika, färska champinjoner och vad mer man har hemma. Sedan har jag i ca 2-3 msk av creme fraichen för att få god smak på pastasalladen.
Med cr. fr paprika chili brukar jag göra god baconsås till pasta. Fräs baconbitar, svamp och lök eller purjolök. Rör i creme fraichen. Blir det för starkt så blanda i lite vanlig creme fraiche. Den är verkligen jättegod! Har jag rester kvar av paprika chili brukar jag använda lite i chili con carne.
Åh, tack
Perfekta förslag, nu har jag ett par middagar fixade!