• Kalinka

Skötbädd ovanpå tvättmaskinen?

Vi har en tvättmaskin i vårt badrum. Bredvid har vi en lådhurts som man kan bebissaker i. Så vi tänkte att det blir ju perfekt att ha en uppblåsbar skötbädd på tvättmaskinen. lagom höjd och jättepraktiskt. Så åkte vi till IKEA, och insåg att deras skötbädd inte får plats på rätt ledd. Har IKEA konstiga mått på sin skötbädd? Finns det någon annan som passar? Vi var på Barnens Hus och lyckades inte hitta någon där. Vi kanske är stenblinda?

• Svar på tråden Skötbädd ovanpå tvättmaskinen?
  • LillaMy28

Jag köpte min skötbädd på jysk..hade den på tvättmaskinen, helt perfekt!

• Ally2

Hej

Vi gjorde precis så och det har varit toppen.
    Min man köpte dessutom en ekskiva som han satte gummifötter på och ovanpå den la vi skötbädden. Vi köpte den på Bonti i Stockholm men jag tror att alla har liknande format... om du med skötbädd menar en tjock madrass med typ vaxdukstyg...

• Blomsterbi

Med vår första grabb hade vi oxå en skötbädd ovanpå tvättmaskinen. Vi köpte skötbädden på Babyland, tror jag det var... Den var oki på bredden, men lite för lång, men det funkade alldeles utmärkt ändå! Vi flyttade bara fram tv.m lite så det överflödiga av skötbädden stack ut bakom så att säga..

• LillaMy28

Men komm ihåd att skötbäddarna är hala och ligger bebben o sparkar glider den lätt undan...typ halkskydd behövs!

• Pojkmamma x3

Vi köpte en på Jysk, men jag vet att de har sånna ( med de måtten alltså) på Barnenshus också. Det funkar alldeles utmärkt :) Skötbädden sticker ut ca 5 cm mot maskinens framsida, men det är inget som stör.

• alla bra alias är redan upptagna

Jag har tänkt lika som du och tänkte tipsa om belma, men såg att det redan var gjort. Tycker det skötbordet verkar jättebra, just eftersom det finns skyddande sidor på det.

• Kalinka

Det där Belma såg ju jättebra ut. Skulle nog funka att bygga det själv för två normalhändiga föräldrar. Vi ska prova det.

Ska titta lite mer på Jysk och Barnens hus.

• Big eyes

Var kan man köpa halkskydd? (som man kan ha under skötdynan så dn sitter på plats på tvättmaskinen).

• Mizuki

Vad då "rätt ledd"? Det är rätt vanligt med skötbord där bebisen ligger med sidan mot en (och väldigt smidigt, det brukar kunna spruta allt möjligt roligt ur dem när man byter ).
    Ikeas skötbäddar har inga konstiga mått, men de är rätt små jämfört med de flesta andra skötbäddar.
    Vi ska också ha skötbädden på tvättmaskinen, det kommer att bli jättebra.

• Lima81

Jag har snickrat ihop ett liknande som Elma skötbordet.
    Kostade runt 200:- istället för 1995:- som Elma kostar.
    Blev jättebra!

• Hugo Boss
    Lima81 skrev 2008-03-02 16:20:26 följande:
    Jag har snickrat ihop ett liknande som Elma skötbordet.Kostade runt 200:- istället för 1995:- som Elma kostar. Blev jättebra!
    verkar ju perfekt att göra så..
    Vad har du köpt för material till skötbordet?? playwood, eller ngt annat??
    tiden som var gick snabbt..men tiden i nuet går sakta...fast snart är det maj =)
Svar på tråden Skötbädd ovanpå tvättmaskinen?