• MariaK80

vad betyder saldo och tillgängligt belopp?? swedbanks internetbank...hjälp!

Jag är lite förvirrad..har inte fått in mitt bostadsbidrag på mitt konto ännu åså står det såhär:

Saldo 5 578,80
    Framtida insättning -1 600,00
    Skyddat belopp -949,33
    Tillgängligt belopp 3 029,47

Vad betyder minustecknen och är saldot de pengarna som jag har och kan spendera, eller är det tillgängligt belopp som är det??

Please help me...

• Svar på tråden vad betyder saldo och tillgängligt belopp?? swedbanks internetbank...hjälp!
  • leva78

tillgängligt belopp är det du har och kan spendera!

• 79Ninni

Tillgängligt belopp är den summa du har att röra dig med. Det andra är sådant som har hänt, men som inte har hunnit bli draget från kontot ännu, det kan ju ta ett par dagar ibland. Saldo är summan innan pengarna dras.

• Mumin

Det du kan spendera är tillgängligt belopp. Skyddat belopp är när du tex betalt med kort och det inte är draget helt än, banken har bara reserverat det för den som ska ha betalt. Saldot är det totala, inkl framtida insättning (som alltså inte är insatt än) och det som snart ska dras bort.

• MariaK80

men varför står det ett minustecken framför bostadsbidraget som ska komma in imorgon??

Vad betyder saldo då??

• MariaK80

jag rinde till telefonbanken och bostadsbidraget kommer in imorgon, men ändå ett minustecken framför...why??
    blir det egentligen det tillgängliga beloppet + bostadsbidraget?

• MariaK80

står även såhär:

Reserverade belopp Bokföringsdatum Trans.datum Kontohändelse Belopp
    08-02-26 SKYDDAT BELOPP -56,00
    08-02-25 SKYDDAT BELOPP -849,23
    08-02-23 SKYDDAT BELOPP -44,10
    08-02-25 08-02-27 BOSTADSBIDRAG 1 600,00

• spacebeare

bostadsbidraget är ett + på ditt konto?

Svar på tråden vad betyder saldo och tillgängligt belopp?? swedbanks internetbank...hjälp!