• Anonym

Gravid och fruktansvärt sugen.......

på en öl!!
    Alltså inte "vanligt" sugen utan nästan galet sugen!
    Har någon gång tidigare sett att det ska finnas "alkoholfri" öl!?
    Är det verkligen ingen alkohol i den? Och är det okej att köpa en sådan och dricka till maten fast man är gravid?

Vill ABSOLUT inte utsätta mitt barn för alkohol eller andra gifter som jag skulle vara en direkt orsak till!!

• Svar på tråden Gravid och fruktansvärt sugen.......
  • Anna Antonio

efinns alkoholfri öl på systemet.. har hört att det ska vara ok att dricka lättöl.. en kompis mamma hade pippi på de när hon var gravid..

Snart anländer vår lilla son Neo.. V.40
  • Anonym

Buffar lite.......

Vill gärna ha någon annans åsikt om det hela....please!

• Lovan

Varför vill du ha en annans åsikt om det hela? Förstår om man vill ha fler åsikter, men att säga att man vill ha någon annans åsikt om någonting, känns för mig som att nedvärdera den som svarat tidigare. Speciellt om man inte tackar den som skrivit det tidigare inlägget.

Säger som Anna Antonio - helt alkoholfri öl finns på systembolaget. Lättöl är inga bekymmer att dricka.
    Om man vill hålla sig undan från alkohol måste man ge upp t ex filmjölk som har alkohol i sig osv.

*håller tummarna tills de blir BLÅ!!!*
  • Anonym

Oj.....det blev lite galet...

Tack för tipset Anna Antonio!

Jag menade naturligtvis att få någon annans tankar om det förutom mina egna som är styrda av viljan....hihi
    Ditt inlägg hann visst in innan jag buffade!

• Anonym (k)

Finns alkohol fri öl i vanliga matbutiker med tror jag carslberg köpte jag nån gång helt okej :)

• Anonym

Lovan:

Anna Antonios inlägg hann in innan jag buffade, jag tar tacksamt emot allas åsikter!!

Ber Anna Antonios om ursäkt för det inträffade, vi skickade in samtidigt, om du kollar på tiden !

Jag menade någon annans åsikter än mina, naturligtvis! Vill ha åsikter på det hela, det var ju så jag menade

• Lovan

Oj, där skrev vi samtidigt TS. Bra att du inte menade något illa med det.

• kärålajn

Carlsbergs alkoholfria öl på Systemet är toppen när man har ölsug!
    Både smakar och luktar som akoholhaltig öl... rekommenderas varmt! :)

• Lovan

Ha ha - att skicka in samtidigt händer ibland. O det kan bli tokigt.

Men som sagt - helt alkoholfri öl finns på systembolaget vet jag med bestämdhet. Men lättöl är inga bekymmer! Enligt forskning är det överdriven konsumtion av alkohol som kan vara skadligt för foster, men för att vara på säkra sidan har BM som standard att rekommendera hel avhållsamhet (stavas det så? Fundersam) från alkohol - just därför att överdriven konsumtion kan betyda en sak för någon och en annan sak för någon annan. Så att du dricker lättöl kan omöjligt skada ditt barn.

• Anonym

en 2,8 ska inte vara någon fara... de drack mamma när jag va i magen=)

• svarta

Jag blev också orimligt supersugen på öl när jag var gravid. Jag köpte Norrlands Gulds alkoholfria variant på Ica och den var helt okej. Barnmorskan sa att den kunde jag dricka med gott samvete.

Svar på tråden Gravid och fruktansvärt sugen.......