är det nån som har cervikalgi..
har fått denna diagnos, har värk i nacke och huvud. och lite över allt och domingar. Har lite svårt att acceptera detta.
har fått denna diagnos, har värk i nacke och huvud. och lite över allt och domingar. Har lite svårt att acceptera detta.
Hej!
Jag har precis fått den här diagnosen...
Jag är dessutom reumatiker och haft ett mycket tungt arbete de senaste fyra månaderna som jag har sagt upp mig från, annars kan jag snart inte arbeta alls...
Vad har du svårt att acceptera? diagnosen eller tillståndet?
Jag har haft ett städjobb, och det klarade jag inte av till slut. Jobbade med det i ca 4 år.
Har varit på härnösands rehab, och fick min diagnos där.
Känner att det är svårt att acceptera och svårt att förstå att, har jag problem eller inte. Jag mår ju bättre vissa dar, och jag gör för mycket saker då, som nu jobbat i trädgården, och nu i två dagar har jag varit så trött så trött. När jag har lämnat min dotter på skolan så far jag hem och sov tills jag ska hämta henne. det är jobbigt att ha ont hela tiden, det sitter i min nacke och huvud, men har domningar i händer, armar, fötter och ben. ont i fingrar ibland, m.m
känns som om man är knäpp helt enkelt
jag har väl svårt att acceptera detta.
det är väl tillståndet, har inte tänkt så mycket på diagnosen, har läst om den men inte tagit till mig tror jag.
Hej!
Ok! Fy! Ja det är inte roligt med smärta, och många förstår inte det. Det syns ju liksom inte utanpå kroppen i en färg!
Jag googlade på cervikalgi och fann ganska mkt info. Jag kände mkt väl igen mig och kunde precis "peka" ut alla orsakerna som utvecklat cervikalgin! Alla "bitarna" föll på plats! När jag nu vet problemet så kan jag göra något åt det. Har sagt upp mig och blivit sjukskriven. Har medicin och går hos en sjukgymnast. Det känns som att det kommer ta ett tag innan det "släpper". Jag har ju iallafall lämnat huvudorsaken till cervikalgin och det är viktigast! jag vill ju inte fördärva mig för många år framåt!
Det värsta är att nu när jag tagit min medicin som jag även har för min ra så har den enna "triggat" igång min ra-värk. nacken lindrades ju men usch vilken värk i kroppen! Så nu tar jag bara när jag har riktigt ont!
Du har inte något reumatiskt också då? det finns ju så många olika sorters...?
Kram, jojo!
Jag har ingen reumatiskt, inte som jag vet iallafall. Ska försöka att ta mig till sjukgymnast och få hjälp med att träna, men tar det till hösten, har mycket nu. med huset och så.
behöver komma i gång igen att promenera, men jag faller så lätt tillbaka till det gamla vanliga. Blir tokig på det. men men får försöka ta mig i kragen.
Jag slipper ju mitt städjobb och det känns jätte bra. Jag har medicinen lyrica, tror att det hjälper lite. jag kör mitt race har ju ont jämnt men får ju mer ont och sen så blir min kropp dåsig och jag behöver sova mycket för att kroppen ska komma igen. Har så svårt att hitta en balans än så länge. men ber att det kommer.
inge roligt då medicin inte fungerar som den ska.
hoppas du får hjälp.
jag vet inte hur det blir alls, f-kassan har inte sagt nått sen 12 mars och jag försöker att hitta jobb, men det är inte så lätt när man inte vet vad man klarar av. men man får se.
Idag har varit en jättebra dag! Nästan ingen värk alls! Underbart!!
Ja jag vet det är jättesvårt att skaffa nya vaner som man framförallt "måste" göra. Mamma sa att man ska inte sluta med något, man ska börja! T.ex. sluta äta onyttigt - börja äta nyttigt osv. du förstår =)
Har du slått lyrica i fass?
Handlingstiden på fk är ofta lång, man kan ju kontakta dom o fråga. =)
Många kramar Jojo =)
Jag har haft en bra dag med värken, har väl jobbat på, så få se imorg om det är mer värk då.
Men känner mig liten att inte kunna saker, men som du skrivet att byta ut de vanor som inte är bra för en, men inte är det lätt inte.
Mår väl inte så bra psykist idag, känner mig inte kunnig och så, som kommer av att man inte klara så bra. men ta en dag i taget så blir det bättre sen.
Har tittat i fass, är glad att jag inte har några biverkningar, som jag känner av, lite torr i munnen bara.
Men läkaren säger att det tar sin tid att den verkar som den ska.
Vilken medicin använder du?
om du inte vill svara här så skriv i inkorgen, om du vill.
Ja man får ta och kanske ringa till f-kassan och fråga?
Är mest trött i mig själv bara nu.
Längtar verkligen efter värmen nu.
många kramar Bubbas=)
Jag förstår att du stöttar nmig, och det r jag glad för att du gör. Jag tycker om att hålla på i trädgården, men försöker att ta det pö om pö. Men ibland så blir det lite väl mer än vad jag orkar.
min oricde blommar faktiskt nog snart,kul, är inte så mycket för bommor, men det lilla jag har är kul. leeeer
Haft en bra dag, men trött, hade folk här igår, och om det blir för mycket av det goda med, så blir jag slut i kroppen med. spänner mig nog för mycket kanske. så sov en stund idag, skönt var det sov då pizzadegen jäste. =) mums med pizza iallafall.
Ska försöka att ta mig ett bad imorg, och försöka att slappna av. Har ju så svårt med det. men ska försöka iallfall, med kokosolja och med lugn musik.
ska väl försöka att jobba med rabatten imorg, men få se.
Ja, det tar tid med medicin ibland.
skönt att det är någorlunda bra med dig med värken.
kram på dig=)
Ja visst är det kul med blommor! Så rofyllt! Det är jättekul när man får orcideerna att blomma! Här växer det stänglar o knoppar för fullt! Nästa vecka ska jag köpa grejer o bygga in balkongen med nät o inreda med lite blommor o sittplatser till mina pissar! O va kul det ska bli! Hihi!
PIZZA! Vi bakar pizza nästan varje fredag! Supergott!
Jag har varit ute o gått med min ena pisse nästan en timme, nästan som dogwalking! Det va så tyst o skönt ute här istan, va ute efter 22. Hon o jag springer bitvis o hon tycker det är jättekul! Verkligen en underbar katt!
Har du några djur?
Hur går det för dig? Har du någon bebbeverkstad? Jag o min kille kämpar på o vi vill ha en liten going!
Kram på dig med!!
skriver till dig på inboxen
kram på dig:)
Jag läste på lite om detta och jag tror att jag har det också Jag känner verkligen igen mig på symptombeskrivningen. Blä.
det är att försöka att hitta en balans i det hela och acceptera detta. Men inte är det lätt, jag har inte gjort det riktigt än. men det går framåt.
Försöka hitta hur, vad jag orkar med, så man inte gör för mycket, men det är inte lätt. Man får ta en dag i taget.
Hoppas du får hjälp med detta.