• märtapärta

Dottern kräks bara på natten..

Dottern på 1,5 år är just nu magsjuk, men det konstiga är att hon kräks bara på natten, 1 eller 2 ggr. På dagen är hon hur pigg som helst och är hungrig och har aptit, fast vi försöker vara försiktiga med vad vi ger henne eftersom magen inte är ok. Varför kräks hon ingenting på dagarna? Oftast kommer det ca 1 timme efter att hon lagt sig och då kan man se exakt vad hon ätit under dagen precis som om inte maten bearbetats något sedan dess. Detta har hållit på i 5 dagar nu. BVC säger att det inte är något konstigt men jag tycker nog det ändå....  Nån som känner igen detta???

~ Henny, 27 augusti 2006 ~
  • Svar på tråden Dottern kräks bara på natten..
  • Inez matte

Bajsar hon "normalt mycket"? Min kille höll på så där när han var 2 år, han var förstoppad trots att han bajsade lite! Prova att ge laktulos och se om det gör någon skillnad.

• märtapärta

Ja, hon är ju väldigt lös, så det känns ju som om det är mycket. Men när jag tänker efter så har hon inte bajsat på hela dagen förutom precis innan hon lade sig och då var det inte så mycket.

~ Henny, 27 augusti 2006 ~
  • sagomor

Hoppar på denna tråd då jag precis hade tänkt skapa en egen.

Min dotter är 9 månader och är också magsjuk, sedan tre dagar tillbaka, och har i stort sett bara kräkts på natten.

Hon är pigg och glad på dagen, kanske sover hon lite mer än vanligt, men annars som vanligt.

Hon bajsar lösare än vanligt, men ingen vattnig diarré.

Någon som vet varför det är just nätterna? Beror det på att de ligger ner då?

• Peos Mamma

HA...hittade oxå denna tråden när jag var på G att skapa en egen!
    Grabben e precis 1 år och kräks nästan endast på natten och en gång på em efter han sovit middag.
    Han bajar löst ena gången och som vanligt nästa.....liksom ingen logik idet.
    Har pågått sedan i lördagsmorse alltså ca 4½ dygn....
    pratade med BVC igår och hon trodde inte det var mag influensa villket inte jag heller tror eftersom verken jag eller min man blivit dåliga.
    BVC trodde mer på nån förkylning som satt sig på magen men det börjar bli lite jobbigt nu.
    Idag har han dock inte bajsat än......och knappt kissat så jag börjar bli lite orolig.

Han har varit på dagis som vanligt (håller påmed inskolning så det är korta dagar)
    eftersom BVC sa att sålänge almäntillsåtndet är ok är det ingen fara men jag vill ju att han slutar spy NU.....
    glömde fråga henne hurlänge det kan hålla i.....
    skall försöka få tag på bvc i morron igen och prata med henne .......

Hoppas nån mer som kan svara skriver i tråden....
    kram

• fågelblå

Hej!

Känner igen det där. Min dotter har vid ett par tillfällen haft magsjukor som hållit på sådär. Det har börjat med att hon kräkts under dagen men så har det varit "nattkräkningar" under flera dagar efteråt. Vi har fått veta att barn visst kan vara magsjuka i flera dagar. En del virus är extra envisa (t.ex. noroviruset) och kan hålli i sig över en vecka. Långvarig magsjuka kan också bero på att barnet har en väldigt känslig mage och det kan vara själva magsjukan som orsakat detta. En del barn blir tillfälligt laktosintilleranta efter en magsjuka. Då vi frågade om nattkräkningarna fick vi veta att det är ganska vanligt att det blir så. Barnet har känslig mage efter magsjukan och då det ligger ner får det halsbränna som gör att det kräks. Vår dotter fick medicin mot halsbränna den ena gången eftersom det aldig ville ge efter.

Lider med er och hoppas era små snart blir friska!

Svar på tråden Dottern kräks bara på natten..