• ÅsaL77

Hur mår ni i v.15?

är gravid i v. 15, snart går jag in i vecka 16.mår fortfarande illa..och har ibland lite ont i magen, men det beror väl på allt som händer därinne..men hoppas det ska gå över snart..har gått upp hitills ca 3,5kg..kanske beror på att man måste äta hela tiden för att må bra..har ej tränat heller eftersom jag mått så dåligt..men nu börjar det kännas lite lättare..

HUR mår ni alla andra som ska ha barn i aug? och är ungefär i samma vecka? ska på UL om 3v, börjar bli nervös..

LYCKA TILL önskar jag alla Gravida!

• Svar på tråden Hur mår ni i v.15?
  • alla bra alias är redan upptagna

Illamående, totalt utmattad, ont i svanken, hjärtklappning, lätt andfådd... Inte gått upp ett gram, men har rejäl mage och har gått upp en storlek i bh. Deltidssjukskriven.

Jag är väl inte direkt någon bra reklampelare för kvinnor som längtar efter att bli gravida. Vad hände till exempel med den rosiga hyn och stjärnorna i ögonen...? :)

• S och S blir 3

hej hej, här är en till i v 15, har inte känt av något av graviditeten förutom att jag somnar lite lättare på kvällarna och sen känner jag även av ischias nerven när jag anstränger mig för mycket. så jag lääääängtar tills jag får känna av någon rörelse från bebis!

• nyttigen

Trött, somnar nästan stående vid 15-16 varje eftermiddag. Får jag inte sova lite då blir jag otroligt sur och grinig på kvällen, samt huvudvärk.

Har ont av karpaltunnelsyndrom och foglossning, men än så länge helt klart hanterbart. Har gått upp 2 kg hittills, är nöjd med det. Har brukat gå upp betydligt mer vid den här tiden.

Det här är vårt tredje barn och den här graviditeten är än så länge totalt olik dom andra, som var rätt så lika varandra.

Har känt små rörelser lite då och då.

Känner inte av magen något, förutom att jag inte tycker det är bekvämt att ligga på mage längre. Brösten har jag inte känt av något alls, tror jag (minns inte ). Har tappat aptiten också, har svårt att äta på dagarna (tvingar i mig mat).

UL blir om 3 veckor. Ska bli intressant.

• Petra 1980

Hej! Jag är också i v 15. :) Har först nu börjat må lite konstigt (senaste veckan), innan var allt som vanligt. Brösten är ömma och jag är megatrött, måste sova en stund efter jobbet för att överhuvudtaget kunna göra något på kvällarna. Ont i magen har jag lite nu som då och ibland har jag värsta kramperna i magen, det känns lite obehagligt men borde bara vara livmodern som växer?

Jag har gått ner 3 kg trots att det känns som om jag äter hela tiden! Men jag har också radikalt ändrat matvanorna från att ha ätit vadsomhelst till att nu äta massvis med grönsaker och frukter. Måste äta med 2 timmars mellanrum för att inte börja må riktigt dåligt.

Har börjat träna igen efter ett kort uppehåll i början av februari då jag inte orkade göra annat än sova och äta... På måndag ska jag på UL, det ska bli spännande!

• 1 och 1 är 3

är oxå i v 15, just nu mår jag BRA! förrutom lite extra trött på kvällarna.

men jag har mått ganska illa, köpte sånna här seaband på apoteket och tro de elelr ej men de hjälpte

• EllieK

BF 23/24 aug. Mår skiiiiit. Mesta tiden

• pinglan13

Är i v.14. Har inte gått upp nånting än, mår små-illa hela dagarna vilket blir värre om jag är hungrig. Använder sea-band och de hjälper en aning.
    Äter precis som innan jag blev gravid, förutom en aning mer frukt å grönt för å känna mej lite nyttig å ge kroppen vitaminerGlad tack o lov så är jag inte alls sugen på godis, jag trodde ju jag skulle bli en riktig godisgris, men så är det inte än iallafall!
    Tränade regelbundet innan jag blev gravid vilket jag slutat med nu och det gör att jag får lite dåligt samveteGenerad eftersom det ska vara super att träna när man är gravid.
    Sammanfattningsvis tycker jag det känns mer som att jag är sjuk och inte gravidFundersamlängtar till UL!

• Sacha81

Går in i v.16 idag och mår kanonbra! Känner inte att jag är gravid överhuvudtaget!!! Längtar till UL så man liksom är helt säker hahaha! Har gått upp ca 4 kg redan och kan inte använda mina vanliga jeans.......

*Jesper född 2007-02-26* & Gravid med 2:an*
  • Nikas

Jag går in i v 16 typ imorrn. Jag mår bra, men har ont i magen till och från. Jag har fått en riktig liten kula nu, eller rättare sagt så börjar den komma fram på riktigt nu, innan det har endast några få vågat sig på att säga nåt, men måååånga har tittat neråt och sett misstänksamma ut hahaha. I helgen var vi på födelsedagskalat där jag kände 3 av ca 20 personer och det frågades och grattades hejvilt av folk som inte visste nåt innan :) Härligt när det börjar synas att man verkligen är gravid.

Jag mår bra, är lite trött men bara då och då, och jag har svårt att sitta på jobbet för länge, då får jag ooooont i magen... fan, hur löser man en sådan sak då? Hm....

Jag har UL 3 april och längtar som bara den. Har även bokat in ett köns-UL den 21 maj!

• Magini

Är i vecka 15, har BF 1 sept.
    Jag mår bra nu, men har mått fruktansvärt illa och varit "låg". Nu är det bättre men 20.30 på kvällarna ligger jag o snarkar i soffan även om jag har fått min obligatoriska eftermiddagslur. =)
    Rider för fullt fortfarande och kan må lite illa om jag inte äter tillräckligt regelbundet. Konsumtionen av frukt har dubblerats då jag längtar efter frukt mest helatiden..

Har fått en liten mage men kan fortfarande ligga skönt på mage, bara jag lägger tuttar och mage tillrätta först..=)

• Nikas
    Nikas skrev 2008-03-10 12:50:50 följande:
    Jag går in i v 16 typ imorrn. Jag mår bra, men har ont i magen till och från. Jag har fått en riktig liten kula nu, eller rättare sagt så börjar den komma fram på riktigt nu, innan det har endast några få vågat sig på att säga nåt, men måååånga har tittat neråt och sett misstänksamma ut hahaha. I helgen var vi på födelsedagskalat där jag kände 3 av ca 20 personer och det frågades och grattades hejvilt av folk som inte visste nåt innan :) Härligt när det börjar synas att man verkligen är gravid.Jag mår bra, är lite trött men bara då och då, och jag har svårt att sitta på jobbet för länge, då får jag ooooont i magen... fan, hur löser man en sådan sak då? Hm....Jag har UL 3 april och längtar som bara den. Har även bokat in ett köns-UL den 21 maj!
    Kan tillägga att jag har BF 4 sept. Är dock nyfiken på vad jag får för datum på rutin-UL!

Jag har förresten solat 2 ggr på 2-3 veckor och jääääääklars vad lite gyllenskimrande färg på kroppen kan göra att man känner sig snygg och fräsch igen. Det har jag inte gjort på några veckor, då jag är väldigt fulblek på vintern och kommer oftast till en gräns där jag känner att jag måste sola några ggr.

Känner mer och mer sukt efter frukt först NU, och ska till hötorget på onsdag och handla på mig lite mums :D

Inte sugen på godis eller chips annars Alls sen jag blev gravid, är annars en riktig gottegris hahaha.

Gått upp ca 2,5-3 kg sedan v 4 (då jag fick reda på att jag var gravid). Är för tillfället nöjd över detta då det känns som rätt ökning på lagom tid för Mig. Hoppas att jag fortsätter på liknande sätt.
  • miomion

Jag är i vecka 15, mår bra men är tröttare på kvällarna, och somnar rätt omgående runt 21. Är hungrig mest hela tiden, har fått avsmak för kaffe. Blir lätt anfådd. Magen har växt på en del nu sista veckorna och nu börjar folk säga att det börjar synas :)

• NinaMaria
    Svar på #8
    Jag känner inte heller någonting, illamåendet har gått över och jag har massor med energi, har inte gått upp nåt så man undrar ju faktiskt om det är nån därinne eller inte. Får vänta till UL....
  • tobiq

Också i vecka 15, ska på UL 2 april och längtar ihjäl mig!
    Kan må lite illa ibland på kvällarna fortfarande, kissar som en galning och har en del växtvärk, tycker att den har ökat de senaste veckorna.
    Har gått upp 3 kilo hittills, gick upp 5 nästan första veckan men förlorade dem när illamåendet slog till, hehe.
    Magen har varit rejält svullen hela tiden, och jag tror mig ha känt rörelser redan i vecka 11:)

Lyckligare än någonsin!
  • Sacha81

tobiq: Ska också på UL 2 april! Visst ska det bli spännande? Tycker det känns som en evighet dit.......Är detta ditt första barn?
    Har också kännt rörelser men inte så ofta, har dock kännt lite sprattel samt att när jag böjer mig i vissa lägen får en liten knuff av något därinne!!! Jätte skoj! Det är först då jag fattar att det bor nån därinne annars känner jag mig mest tjock haha!

*Jesper född 2007-02-26* & Gravid med 2:an*
  • tobiq
    Sacha81 skrev 2008-03-11 11:06:26 följande:
    tobiq: Ska också på UL 2 april! Visst ska det bli spännande? Tycker det känns som en evighet dit.......Är detta ditt första barn?Har också kännt rörelser men inte så ofta, har dock kännt lite sprattel samt att när jag böjer mig i vissa lägen får en liten knuff av något därinne!!! Jätte skoj! Det är först då jag fattar att det bor nån därinne annars känner jag mig mest tjock haha!
    Ja detta är mitt första barn så det ska bli jättespännande med rutin-UL! Kul att vi ska dit samma dag, när har du BF? Mitt är hittills 3 sep, jag håller tummarna för att det ska bli lite tidigare!:)  Tålamodet är inte det bästa alltså...
    Lyckligare än någonsin!
  • Magini

Här är en till som ska på UL 2 april! Det verkar vara ett magiskt datum.. Vet en till som ska på UL just 2 april.. Kul att vi verkar vara så många!

• Theina

Jag är i vecka 14 (bf 15 september) och har precis kommit hem från sjukhuset efter att ha fått dropp. Efter illamående och kräkningar sen vecka 6 stod varken jag eller kroppen ut längre. Har börjat få foglossning och ischias också, plus att jag är KONSTANT BLYTRÖTT.. andfådd för ingenting, har också hjärtklappning mm. Detta är mitt första biologiska barn (har en bonus som bor hos oss på 2½).  Det jobbigaste nu är jag är så jäkla slö och har oll aptit.. har gått ne 10 kilo sen jag blev gravid.. och bara det säger ju en del.

Svar på tråden Hur mår ni i v.15?