• Ia87

Vill ha era bästa recept på varma mackor!

Skulle vilja ha lite tips på varma mackor, då jag ska ha lite kompisar här i helgen. En av dem är vegitarian men äter fisk, och skaldjur.

Skulle ni vilja dela med er av era bästa recept på varma mackor, så vore jag jätte glad

• Svar på tråden Vill ha era bästa recept på varma mackor!
  • bebbe made in italy

tonfisk, ost, tomat och å pizzakrydda...

Med vild bebis i magen
  • Linalill

krabbstuvning är hur gott som helst på.
    gör en bottenredning, (smält smör, mjöl) tillsätt grädde. en köttbuljong, salt peppar och soya. smaka av. när stuvning är god, tillsätt en burk salladskrabba (ser ut som en burk med tonfisk)
    kan gärna ha en tomat ovanpå stuvningen, eventuellt skinka under.
    å så klart ost ovanpå =)

• Irme

Tonfisk, lök, citronpeppar, ost
    Räkost, paprika, ost
    Banan, curry, ost
    Skinka, ananas, ädelost, ost
    Champinjonstuvning, ost
    Majs, grillkrydda, ost
    Champinjoner, lök, grillkrydda, ost

• FrökenChockrosa

Jag brukar nästan alltid ha fullkornsruta under och sen breda på pesto sen brukar det bli det som finns hemma, svamp och soltorkade tomater eller fetaost och sen vanlig ost, blir jättegott!

• trollmammsis

en jag jobbar ibland med gör på knäckebröd    faktiskt OTROLIGT gott!!!!  segt o krispigt!!

• Ia87

ÅÅÅ massa smarriga recept . Det blir svårt att välja.

Flera tips vi jag ha

• Vår trollunge

jag blev bjuden på en smörgås med kokt ägg som blandas med majonäs och rå gul lök och sedan på med ost och in i ugnen. var faktiskt gott.hur det än må låta =)

• busisen

Ett tips som är festligt är att ta en hel barkis eller liknande skär skivor men inte ända ned, fyll med önskat innehåll mellan skivorna lägg ost uppepå och in i ugnen tills osten har fått färg ser jättefestligt ut och är enkelt :)

• annicavillhabeis

makrillsfilé i tomatsås å sen ost, det är min favorit.

Svar på tråden Vill ha era bästa recept på varma mackor!