• MissBambi

Någon med smakförändring?

Har nu i två dagar haft precis som en kemikalie smak i munnen. Ungefär som om man fått diskmedel i munnen. Besk smak...
    E det något man kan få?? Vad kan det bero på?
    Är i vecka 26. Hoppas någon vet vad det kan vara.

• Svar på tråden Någon med smakförändring?
  • FrökenFifi

Jag har smakförändringar och är i v. 14 imorgon, t.ex så smakade risifrutti ...typ get :) eller något annat äckligt.

• strumpan77

Jag har alltid älskat tacos och åt det jätteofta men nu när jag är gravid så är det inte särskilt gott längre. Konstigt.

• Lovisa75

Jag har samma metallisk-kemikalie smak. Vad är detta??

• Dragonmind

inte direkt någon smakförädniring. Men jag gillar inte te längre. Jag kunde dricka kannor med te förr men nu smakar jkag en mun och bara spottar. Det är inte gott!
    Tråkigt :( För jag älskar te!

Sedan har min avsky för köttfärs bara blivit värre sedan jag blev gravid. Jag vet inte om det bara är smaken som är värre elelr om det (fortrfarande) är hela grejen med köttfärs.

• jessica83

jag tyckte att min underbara köttfärssås smakade våt hund =)
    den åkte ner i soppåsen med en gång
    jag måste även extrasalta allt för det smakar typ inget annars
    //jessica

• If Only

för mig smakade det kemikalier från vecka 5 tills nu. skitjobbigt.

• wholelottarosie

Har ingen konstig smak i munnen konstant, men kan däremot inte äta saker som jag åt innan jag blev gravid då de nu smakar jättekonstigt! Älskade till exempel Marabouchoklad, men nu smakar det bara jätteskumt, mår inte illa av det eller så, men det smakar bara konstigt.

• Spikelsa

Vid förra graviditeten gick jag de sista fyra månaderna med en konstig metall-kryddpepparsmak i munnen som verkligen var obehaglig! Fortfarande två år senare har jag svårt att äta mat som smakar kryddpeppar.

• Soya

Ingen konstig smak i munnen, men har blivit saltkänslig. Sambon saltar försynt lite extra på allt jag lagar, något som inte brukar behövas annars.

• cecell

Det är olika, ibland är det som vanligt men ibland kan jag helt enkelt tycka att allt bara smakar skit. T.ex. kasslern är för salt, köttet smakar för mycket kött, vilket blir äckligt för mig, skumt nog och att köttfärsåsen smakar konstigt mm. Helt skumt e det. :-/

Svar på tråden Någon med smakförändring?