Dåligt "nyrenoverad" hyresrätt
Vi flyttade in i mitten av november i en "nyrenoverd" trea och blir tvugna att tapetsera om nästan alla rum då det är rikitgt dåligt tapetserat. Jag och sambon såg inte alla missar när vi väl var och tittade på lägenheten plus att ingen av oss är så erfarna lägenhetsspekulanter då detta är min sambos första lägenhet och min andra. Nu när man har bott här ett tag så ser man alla missar och jag undrar om hyresvärden inte har någon skyldighet att se till att tapetsering osv ska se proffessionellt ut? I sovrummet tex är det en stor glipa under garderoberna mellan golvlisten och golvet och så ser det även ut på fler ställen i hallen, ser jättefult ut när man ser det. Tapeterna sitter inte jämnt i kanterna utan har små glipor på vissa ställen i köket plus att det finns luftbubblor i tapeterna på vissa ställen. Hela hallen är hemskt tapetserad med bubblor och massor med glipor. Katterna har lyckats få upp en jättelång tapetflisa då det saknas tapetklister på baksidan. Sedan en jätteäcklig sak som vi upptäckte när vi flyttade in, som inte fanns där när vi tittade på lägenheten, någon hade tydligen bott i vår lägenhet under tiden som den stod tom efter vi varit och tittat på den och det kunde vi se i toalettstolen då det fanns rester av nr2 i toaletten, på kanten, som någon äcklig människa inte gjort rent efter sig......SKITÄCKLIGT tyckte vi!!!!! Och denna lägenhet är "helrenoverad" vilket kändes/känns så olustigt. Jag vill bara veta om det finns någon som vet om hyresvärden har någon skyldighet hur det är renoverat? Eller är det smällar man får ta som hyresgäst? Vi har inte agerat ännu då vi inte vet om vi har någon rättighet. Omtapetsera måste vi iaf!