Gryniga flytningar!
Som rubriken lyder.. jag har vita. tjocka gryniga flytningar.. Någon som vet vad det kan bero på??
Vore tacksam för lite hjälp..
Som rubriken lyder.. jag har vita. tjocka gryniga flytningar.. Någon som vet vad det kan bero på??
Vore tacksam för lite hjälp..
Det låter som svamp.
svampinfektion utan minsta lilla klåda eller sveda??
..eller Googla svamp i underlivet.
Den behöver ju inte ha kommit än. Men om du går ett tag med det så kommer det förmodligen att börja kännas mer obekvämt...
Jag tror att klåda främst kommer när svampen har fått fäste på de yttre genitalierna och inte bara inne i slidan.
jaa, alltså, ett par veckor har jag haft dem (flytningarna) iallafall.. och ingen klåda eller annat olustigt?
Ok. Lättast är väl att prova receptfritt svampmedel från apoteket och om det inte har hjälp på ett par tre dagar är det nog dax för ett besök hos gyn. Lycka till!
okej, såna vagitorier eller va dde heter?? konstigt är det iaf...
fryktansvärt irriterande när vi försöker bli gravida.. har fått lite stegring på ÄL testerna flera dagar, dock inga ÄL flytningar iome att flytningarna e så gryniga..
Ja, typ Pevaryl eller Canesten. Om det är svamp så påverkar det nog förövrigt inte förmågan att bli gravid nämnvärt. Fast det kan ju kännas lite unfresh kanske.
En annan sak. En liten stegring på ÄL-testet betyder inte nödvändigtvis att du har ÄL (eller är på väg att få ÄL). Du måste ha en viss styrka på strecket (starkare än kontrollstrecket har jag för mig) för att det ska vara utslag för ÄL. Hormonet som ÄL-testet "ser" har man i kroppen hela tiden i olika nivåer.
vad e de då för mening att testa?? ibland får man ju inget alls, sen har jag fått starkare o starkare..
För övrigt så vet jag ju inte, har ju inte märkt av ÄL flytningar iome attde e "grynigt"
nu har jag testa med pevaryl vagiorie tablett, "slidpiller"...( i förrgår)
och det har inte blivit bättre, mindre grynigt iofs,men tjockare alles vita &kletiga nu.. hmm.. ingen som har någon aning om vad de kan va då? Bör ju inte ha vart svamp i o me att de inte blitt bättre??
Kan också vara själva vagitoriet som ger vitt kletigt. Ge det ett par dagar till har du fortfarande gryniga flytningar så kollar du upp det.
fortfarande fast de va i förrgår.. Ja, jag vet inte vad det kan vara annars alltså..
Ja det är inte omöjligt.
läser runt på forumena här, och måste ställa frågan, är det möjligt att dessa flytningar har med graviditet att göra? eller ÄL?
puffar