• molly 81

Förlossningspresent?!

Kikade runt i en tråd här och flera gånger nämndes förlossningspresent.

Vad består en sådan av? Har ju förstått att det är en gåva från ens partner för "ett gott jobb" *ler* Ska det vara något i smyckeväg, eller något annat som går under minnessak?!

Vill ni som skriver ha en förlossningspresent? Jag vet inte själv om jag vill det, gåvan har man ju redan fått, barnet! Men samtidigt är det ju skoj om partnern visar sin uppskattning för de oerhörda jobb man faktiskt gjort i nio långa månader och sen genom en/ett förlossning/snitt!

Tacksam för svar! Både från de som vill ha värsta smycket till de som tycker, att nej, varför en gåva?

Mollan

• Svar på tråden Förlossningspresent?!
  • annmi

Né,varför en gåva?
    Man har ju fått dé finaste man kan ge varandra ♥

• Movieprincess

Jag vet inte, har inte tänkt på det faktiskt. Men en liten present är ju alltid kul å få :) Älskar att få små presenter av min älskling!

Bebis kom ut!!
  • Valkyriah

Jag hade nog tyckt att det skulle kännas konstigt att få en present för att föda barn.Det gjorde jag väl inte endast för sambons skull,utan till största del för min egen.Vad som helst skulle kännas "fjuttigt" i jämförelse med det man får.

Nej,jag vill inte ha någon förlossningspresent och inte heller ge någon.

Presenter är väl alltid kul att få men inte som "tack för att du fött barn"

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Mia118

Jag har tidigare fått en bukett blommor av mina barns pappa. Nu har jag ju ny man och en bebis på väg ihop med honom. Jag skulle så klart bli glad om han kom med en blomma eller nåt sånt litet men inget tvång och jag skulle absolut inte bli arg om han inte kom med något.
    Det viktigaste är ju ändå att han är där för mig och sin dotter!!

• annmi

Ja, Blommor hör väl tll & ev en liten Body till Lill*n..
    Men ingen Förlossningspresent i den bemärkelsen.

• molly 81

Det känns ju som om man redan fått världens bästa "present" en ny familjemedlem! Men jag håller nog med om att det hade varit trevligt med en sak till bebisen, det har jag inte tänkt på!

• Yoda123

Nä, varken jag eller sambon vill ha något av varandra, vi har ju världens finast present med oss hem. Däremot ska jag köpa något till sonen från bäbisen, eftersom sonen ska ha med sig en present till bäbisen... Men det är ju en helt annan sak...

• VASL

Jag hade förväntat mig en present...men icke Jag fick däremot blommor några dagar efter förlossningen så jag förlät honom.

• Elpida

I Grekland är det tradition att ge mamman en present, oftast är det ett guldsmycke. Trevlig tradition, fast bästa presenten är ju bebisen förstås. Jag hade inte en aning om denna tradition så det blev en överraskning när maken kom med present.

• Mrs Edwards

Ett smycke tycker jag är en jättetrevlig tradition! :) Behöver inte vara något dyrt. Kul att ha med sig som minne av barnets födelse (ja, självklart minns man det ändå även utan att få en gåva!) Det är helt enkelt romantiskt tycker jag, inte nödvändigt men fint. Och så en bukett blommor är också gulligt.

Det är vanligt att få en gåva av maken i många länder. I England förväntas mannen ge sin kvinna VÄRSTA blombuketten efter förlossningen.

Svar på tråden Förlossningspresent?!