• lanemui

Gravid och omotiverad pa jobbet..

Hej!
    Ar snart i 10e veckan och kanner mig helt omotiverad pa jobbet. Jag ar inte sjuk och mar inte illa, men jag vill helt enkelt inte vara dar. Vet inte varfor? Jobbet vet inget (kanske darfor?)och dom har jatte stora forvantningar av mig och att jag ska leda egna stora project snart. Jag bara vill vara hemma, vila och lasa om graviditsbocker.
    Vad ar det for fel pa mig? Ar det nagon annan i liknande situation?

• Svar på tråden Gravid och omotiverad pa jobbet..
  • Fruochmamma

Jag var precis likadan. Man fick plötsligt andra prioritering, andra saker att lägga kraft & ork på.

• Cynric

Jag är i v 21 nu och känner precis så. Har kännt så se ca v 7 när jag började må illa.
    Jag uselt ifrån mig på jobbet vilket märks väll då allt vi gör loggas så chefen ser exakt hur effektiv(oeffektiv i mitt fall) man är*suck* Men jobbar bara i 3 mån till innan jag går på sem och sen mammaledighet

• Cattis31

Samma här.... jag är i V 19 nu och vill göra allt annat än att jobba.
    Jag räknar ner nu är det bara 4 månader kvar att jobba för jag slutar sista juni för att vara ledig hela juli (BF 28 juli).
    Sen kommer snart påsk då är man lite ledig, sen är det flera röda dagar, vi får väl helt enkelt stå ut ett tag till.

(¯`°?.¸ ღ♥Älskar min man & våra guldklimpar Ludwig 1997 & Philip 2002 & Bf Juli 2008♥ღ ¸.?°´¯)
  • j 3 n N y

Här är en till. Helt hopplöst. Är i vecka 13 och det enda jag gör är att surfa på familjeliv och annat onödigt trams. Ser fram emot lite långhelger under våren och lite småresor. Så fort sommaren kommer hoppas jag att det blir lättare

• mammatill2härligavildar

Jag känner precis likadant. Är i v18. Det är lite bättre nu än det var i början, men nu är jag inte lika trött längre heller. Men hellst vill jag surfa på FL och läsa gravidböcker. Jag berättade på jobbet redan i v12 så dom har hela tiden vetat om hur jag känner och förstått att det tagit på mina krafter o min koncentration.

• DMT

Mmm, håller med!
    Jag mår inte så himla illa egentligen men var bara TVUNGEN att köpa Mammapraktikan och en till bok, Gravid och tänkte faktiskt stanna hemma och läsa. Orkar inte, har ingen koncentrationsförmåga, ingen aptit men det är orkar jag nog med, typ.

Sedan när jag kom hem sov jag som en stock.

Orkar inte läsa böcker just nu.

Känner ni också att ni kommer i andra hand, dvs: bebisen tar all ork och sen får ni resterna över till er?

• lanemui

Jag känner mig precis som dig sjögurka.. surfar och kollar i FL. Jag har dock åtminstone 6 månader till som jag måste jobba.. usch
    Undrar om det är mer motiverande när jag berättat för jobbet? Då kanske jag känner mig mindre stressad?

• Drott

Oh yes! Precis när vi fick veta att vi skulle ha barn ville jag sluta jobba direkt. Sedan kom arbetslusten tillbaka någotsånär igen. Nu i v. 31 är jag så omotiverad så jag knappt orkar ta mig ur sängen. Kan man bli sjukskriven för det?! Och då har jag ett jobb som jag älskar, fast inte just nu!

• Lovebug

Stämmer in i övriga inlägg. Känner mig också helt omotiverad på jobbet efter att jag blev gravid. Innan så var jag eld och lågor över mitt jobb (hade precis fått ett nytt jättebra jobb) men nu vill jag bara vara ifred och skulle helst vilja vara hemma hela tiden tills dess att det är dags.

• Cattis31

Jag trivs på mitt jobb och har precis fått en ny spännande tjänst och ska dessutom få gå en kurs i Sthlm i 2 dagar snart. Men trots detta så vill jag bara surfa på FL, kolla in vagnar & bebis grejer....

(¯`°?.¸ ღ♥Älskar min man & våra guldklimpar Ludwig 1997 & Philip 2002 & Bf Juli 2008♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Gravid och omotiverad pa jobbet..