• ostbågen

Hur fick du barnet att ta napp?

Min lilla vägrar och är 8 veckor nu. Jag vågar knappt lämna hemmet börjar hon skrika är det bara tutte som hjälper.

• Svar på tråden Hur fick du barnet att ta napp?
  • buffybus

hur jag fick barnet o ta napp? jag stoppa den i munnen såklart och han har bara accepterat det!! 

tyvärr kan jag inte komma med nått tips eller knep... hoppas hon tar den snart då
  • AnnCha

Hejsan!
    Min lille ville inte heller ha napp när han var ledsen eller gnällig. Jag började ge honom den när han var lugn och nu tar han den ibland åtminstone när han är gnällig. Kanske värt att prova?
    Lycka till!

• mapo51

Min son vägrade också, tills i helgen! Han är nu 12 veckor och tar gladeligen nappen, alla olika modeller...

• Kickan 84

Vår son vägrade alla babynappar, men när vi prövade en av större stl gick det mkt bättre, så det är ett tips!

• Nena72

Vår lilla tjej ville inte heller ha napp Men vi testade lite då och då med att hålla kvar den en stund. När hon var ca tre månader började hon ha den kvar i munnen, nu använder hon den endast när hon ska sova

• Sarah84

Endel tar aldrig napp så endel går alrid att lära. Men testa NUK-napparna, de e de bästa för kräsna barn. Funka perfekt på våran dotter.

• Im Fabulous

Jag envisades och gav den trots att hon sa emot. Det tog flera veckor innan hon frivilligt ville ta den..

• zuzzan

Jag testade när min tjej var lugn å gärna lite trött - men inte skriktrött (skriker hon så går det kanppt nu heller) å så snuttade jag med munnen å då tog hon den, eller tar den lite oftare ska jag väl säga, ibland vill hon absolut inte :(

• Hellen5

Säger som Sarah84. NUK nappen. Vår son tog inte napp innan, sen köpte jag en NUK napp och den tog han direkt. Suger hon på lillfingret? Tar hon flaska? Elton gjorde de så vi valde en med silikon. De har även latexnappar som är lite mjukare.

Svar på tråden Hur fick du barnet att ta napp?