• MJAD

när hanen är kastrerad, vill han fortfarande ha "kul"?

ja, min hankatt är kastrerad sen november och han kan fortfarande ställa sig bakom sin syster och penisen kommer fram. Är det vanligt? Jag trodde dom slutade känna sådana känslor.
    Jag tycker det är extra äckligt eftersom det är hans syster, visst dom vet inte säkert men ändå.

Men någon som vet om lusten försvinner efter kastrering eller om dom fortfarande kommer vilja efteråt?
    Tänkte om min katt är annorlunda eller om något har blivit fel. För i övrigt så sköter han sig. Han blir inte elak eller så, markerar inte revir eller så.

• Svar på tråden när hanen är kastrerad, vill han fortfarande ha "kul"?
  • MariaOMarkus

Våran hankatt är oxå kasterad men han har fortfarande kvar dom där lust känslorna. han va så lite när vi tog honom så han suger på tassen och då brukar penis åka lite ut å in. Och han kan även hålla på och trycka med tassarna i sängen och jucka lite med baken hehe..
    Konstit beteende men men..de fattar ju inte han=)

• MindCox

De rena sexuella känslorna kan hålla i sig upp till ett år, men sen om det är en vanesak är det inget som bara försvinner öht.

• CTMT

Det kommer avta. Min hona och hane kastrerades för 1 år sedan, men de kan fortfarande gå och lukta varandra i baken och hanen kan fortfarande dominera honan genom att ställa sig över henne osv.
    Men det "sexuella" kommer avta, och som någon skrev så är det säkert en ovana som kommer försvinna med tiden!

• Ayya

Jag har en hankatt som är runt 9 år. Han kastrerades när han var runt 6 månader. Han försöker fortfarande para sig med honkatter som löper. Jag tror att vissa behåller "intresset" men sen kan det ju inte bli nåt av det.

• Gummisnodden

Kastrerade hankatter kan hålla på att vilja para sig me honor hela livet.
    Dessutom är de fertila ett tag till efter kastreringen, han kan allstå göra sin syster dräktig även fast han är kastrerad. kommer inte riktigt ihår hur länge efter man har kastrerat som de gäller dock.

2 barnsmamma - 2004 & 2005 + En liten i magen BF 080504! ( v.31 )
  • Viskans

Kastrerade hanar kan para de med, jag känner en hane som parade när han varit kastrerad i två år. De brukar dock inte vara så intresserade ändå, även om de "kan göra vad de ska".

Svar på tråden när hanen är kastrerad, vill han fortfarande ha "kul"?