• Lenelin

Kan graviditet ge hälsporre?!

Har de sista dagarna knappt kunnat stödja på min ena häl vid vissa tillfällen. När man sätter ner foten, speciellt efter att man suttit still ett tag eller när man sovit/vilat så känns det som man trampar på ett knivblad! AJ! Efter att ha läst om hälsporre så låter det ju precis som det jag känner (förutom att jag inte känner mig som medelålders och kraftigt överviktig - ja, förutom grav-kilona då... ) Funderade på om dessa 10 extra kilon som det hittils har blivit kan ha lett till detta? Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Kan graviditet ge hälsporre?!
  • Tualisa

Känner precis som du!! är ivecka 21 och gått upp ca 10 kg. sista två veckorna har jag varit så öm på vänster häl, kan knappt stödja. Är jätte jobbigt på jobbet när jag står ohc går hela dagarna. Kan det vara hälsporre? har inte ens tänkt på det...

Lilla knyttet, BF 14 Juli
  • Lenelin

Hade inte jag heller förrän min mamma nämnde det... Läs om det på nätet får du se - det är exakt så som det känns!!

• Victors mamma

Jo det låter som hälsporre...Jag har också haft så till och från. Är i vecka 21 och har gått upp 4-5 kg. Har haft väldigt ont på framsidan av fötterna med, men det verkar ha gått tillbaka. Men så står jag upp hela dagarna och masserar, så det kan ha ngt med det att göra med.

• leende guldbruna

jopp sambon har varit skoförsäljare , frågade honom o han menar att om man gått upp mycket o gått på hårda golv i komb med dåliga skor,så e det mycket möjligt. hans tips?? inneskor med några cm klack.max 3 cm.lycka till!!!

• cream tea

Är det det det är?? Jag har känt precis likadant de senaste dagarna (är i v 39), gör riktigt ont stundvis i båda hälarna och har inte fattat vad det kunnat vara. Har dessutom märkt att det hjälper att gå i inneskor, precis som leende guldbruna säger. Skönt att höra att man inte är själv, trodde jag bara var klen!

• Lenelin

Hehe, jo, det kanske är "klen-genen" som ger sig till uttryck... Bara så förbaskat tråkigt eftersom jag alltid envisas med att gå runt i s k dåliga skor (älskar klackar och sådär....!) men nu blir det väl Ecco för hela slanten då.

Leende guldbruna: Tacka sambon för tipset! Nu har jag en bra ursäkt för att gå på skoshopping i helgen.

• leende guldbruna

oki ! o varsågod! lycka till med shoppingen!
    Han säger att ni ska se till o ha ordentligt stöd i hålfoten.Va rädd om er. o lycka till m bebbarna. (mysigt)

• estrell

H ha, jag har haft likadant, speciellt i början av båda mina graviditeter, och när jag inspekterade hälarna noga upptäckte jag massor med småsprickor som dykt upp och gjorde förbannat ont, började spåna på en teori om att jag kanske fått lite B vitaminbrist eftersom jag slutat dricka öl sen jag blev gravid..... !!?? Vad vet jag.....

Svar på tråden Kan graviditet ge hälsporre?!