nån här som dragit till thailand utan att boka hotell?
undrar om nån här bara bokat flygstol och åkt till thailand, utan att boka hotell mm?
tänkte hur det funkar å så...hur fick ni tag på boende där nere sen?
undrar om nån här bara bokat flygstol och åkt till thailand, utan att boka hotell mm?
tänkte hur det funkar å så...hur fick ni tag på boende där nere sen?
Vart ska du åka?? Jag har rest 2 ggr till thailand utan att boka o det har aldrig varit några problem. Finns gott om hotell/vandrarhem i varierande kvalitet. Jag va i bangkok - phuket - koh samet - koh pang ngang - koh samui.
Aldrig bokat boende innan. Inga problem att boka boende på plats. Antingen genom att knata in på hotellet eller genom någon agency som bokar åt en. De allra billigaste hotellen brukar man behöva åka till personligen och boka. Men vill du ha lite bättre så kan det faktiskt löna sig att gå in på en agency och boka via dem. Då får man agencyprice som kan vara halva priset.
Jag har inte personligen gjort det men min sambos faster med familj (totalt 8 pers) for ner efter nyår utan att ha bokat hotell och de hade inga problem med att hitta boende fast de var så många!
Vi hade bokat de första nätterna innan vi åkte och sedan bokade vi allt eftersom - på internet. Bokar man via internet får man ofta ett bättre pris än på plats för boenden av en viss standard.
Åkt utan att boka. Bättre så man får se hur det ser ut och blir friare.
ok. tycker det låter lite spännande att åka så.
jag vet inte än vart vi ska åka. vi funderar på att lite längre fram sen ta en sista minuten resa...med då endast flygstol.
tänkte också att det kan bli lite billigare att göra så....
Japp det har vi gjort. Och vi åker nu i september igen o har bara köpt flygstol.. vi är 3 vuxna och 2 barn (1 och 4 år). Hoppas det går lika bra denna gång
åker för andra gången (själv, sedan jag var mindre och åkte med föräldrarna) och bokar inget boende. det löser sig alltid!!!! däremot har vi bokat första natten i bangkok, på ett hotell jag känner till. ganska skönt att slippa leta när man kommer ner....
Ehhh...jaaa...reser alltid så. Man bara går runt och kollar in olika ställen, jämför priser etc. Brukar aldrig va ngr problem.
Ska man till Bangkok först så är det bra att åka direkt till Kao San Road, där finns hur mkt boenden som helst, kanske inga lyxhotell, men det funkar.