"Billig" solsemester för barnfamilj? Vad rekomenderar ni?
Vi funderar på en solresa och har kollat lite på nätet, men det mesta verkar så dyrt! Vi är två vuxna och en pojke på tre år. Kan ni rekommendera något prisvärt?
Vi funderar på en solresa och har kollat lite på nätet, men det mesta verkar så dyrt! Vi är två vuxna och en pojke på tre år. Kan ni rekommendera något prisvärt?
Jag föreslår att resa sista minuten, det är nog det mest prisvärda. Vi åkte två vuxna, en treåring och en bebis till Cefalu på Sicilien i höstas, och det kostade knappt 8000 kronor totalt. Det var enormt fint. Vi reste med Airtours. Att resa sista veckorna innan skolorna slutar i maj/juni, eller första veckorna efter att de börjar i augusti/september är det absolut mest prisvärda.
Italien är visserligen inte det billigaste när det gäller kostnader för restaurangbesök etc. Riktigt prisvärt är nog en sista minuten till Mallorca eller till Turkiet.
Vi åker till Tunisien i maj och det är en billig resa enligt mitt tycke. Andra billiga länder och resor är väl till Bulgarien och Turkiet.
Vi åker direkt från Luleå, bor på 4* hotell med vattenruschbanor etc, vi har halvpension (frukost och middag) och betalar 16.000 för alla fyra, då ingår förstås även mat på planet, busstransfer, avbokningsskydd osv.
Sista minuten har jag också åkt med mina barn och kommit undan rätt billigt.
Särskilt om man kan få ledigt några dar från skolan.
Om man kan resa i maj.
Då kostar det ofta inte mer än en tusenlapp till tex Kreta.
Annars finns bussresor.Hyllingebuss har billiga resor så du hamnar i samma prisklass.
Det finns 17 dagars och 10 dagars resor.
Det tar lite mer än ett dygn att ta sig till Italien och spanien.
De stannar var 3:e timme.
Korv och öl och annat finns på bussen.
En vecka. Sen vad resans pris blir beror givetvis på var du bor, bor du t ex så du kan sticka iväg från Arlanda eller Sturup så blir det mycket billigare och då är utbudet ett helt annat också!
vi betalar 7500kr för fyra personer till tunisien första veckan i sept , vi åker med apollo .
man kan hitta riktigt billiga resor till Costa Brava med Sembo. Hittade flyg som kostade max 1650 kr för vuxen (mindre för barn) och lägenhet för ca 3000 kr för en vecka i juni. då slipper man charter också...
kroatien!var 10 år sen jag var där så hoppas någon annan kan berätta mer...