• BeccaGrodan

underlagskräm!?

hallå!
    nu behöver jag lite hjälp!
    Jag går hemma och är mammaledig och sminkar mig lite lagom varje dag, mest för att jag själv känner att jag inte vaknar till förens morgonfixet inklusive smink är klart men jag skulle behöva tips på en bra underlagscreme, puder. Jag vill inte se helt översminkad ut men min hud i ansiktet är i helt osminkat skick lite sådära halvflamigt med lite småplitor etc så jag vill ändå ha nått som jämnar ut lite, behöver inte va helt täckande men ja ni förstår nog... gärna inte snordyrt heller eftersom man inte direkt blir rik på FP
    i dagsläget använder jag nått kombinerat krämpuder från maxfactor men är inte helt nöjd då jag tycker det tar slut otroligt fort (inte så drygt) och sitter absolut inte kvar ordentligt hela dagen såå nu vill jag ha tips, ska iväg till centrum o shoppa så fort affärerna öppnar

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Svar på tråden underlagskräm!?
  • BeccaGrodan

*puffar lite otåligt*

haha näe jag vet att jag inte har nått tålamod ;)

• skvimpen

Jag gillar Bodyshops grejer, framförallt krämer (mascara kör jag bara maxfactor o L'oreal).

• BeccaGrodan

skvimpen: ja oki ja o där brukar de va väldigt bra på att hjälpa en så går jag in dit o förklarar vad jag vill ha lär jag säkert bli nöjd, frågan är vad det kostar, brukar gå på en slant där... men det kan det väl kanske iofs va värt...

• BeccaGrodan

föresten, finns det nått knep som gör att underlaget inte kladdar av sig, när jag just kramade på sonen så vart han helt sminkig på sin svarta tröja o jag får ofta på kragen till jacka o så.. finns det nån fixeringsprodukt?

• BeccaGrodan

puffar sista gång innan vi sticker iväg

• MaryD

Jag gillar Make Up Stores foundation. Lite dyrare,men helt klart värt det. Tips är att fukta applicerings-svampen så suger den inte åt sig så mkt foundation,vilket gör att den räcker lite längre. Lycka till

• BeccaGrodan

kör du på puder över då eller bara foundation?

• Lottis77

Jag har en bra lättarbetad kräm. Vänta en minut ska du få namnet på den!!!

Är det inte semester snart???
  • Lottis77

L'Oreal True Match. Finns på HM för ca 120 kr. Har faktiskt kört HM's egna foundation också en period. Den är bra om du inte vill täcka alltför mycket och inte har jättekänslig hud. Den kostar bara runt 50-lappen.

• BeccaGrodan

tack för tips... puder över eller? sitter den bra?

• MaryD

Jag änvänder även puder,men det är ju valfritt

• Lottis77

Jag kör inte med puder över, möjligtvis en aning rouge om jag vill piffa till det ordentligt.

• Alvin 2006

Använder en foudnation från oriflame.
    Giordani Gold Adaptive Foundation
    Kanon bra torkar in och anpassar sig till din egen hudton. mjuk kosistens och lätt att applicera.

• BeccaGrodan

Nynni: jag körde på din, om jag inte känner mig nöjd går jag på nått dyrare nästa gång... har inte testad den ordentligt än så kan komma med ett utlåtande om några dagar :) tack för tipsen alla!

• Lottis77

Ok, spännande! Du vet vart min inbox finns om du vill klaga på mitt förslag.

Svar på tråden underlagskräm!?