• blondtjej

Vad gör DU när du är LEDIG!?

Som rubriken lyder:

Vad gör du när du är ledig från jobbet en dag eller helg!?

• Svar på tråden Vad gör DU när du är LEDIG!?
  • Nyfiken gul

Idag har jag semester då jag är hemma med en sportlovsledig son och idag ska vi ägna oss åt pepparkaksbakning (här äter vi pepparkakor till påsk o inte till jul.. )  och när det är färdigt ska jag passa på att städa här hemma som annars blir bortprioriterat under veckorna när man jobbar.

Annars är det väl mest att man bara tar det lugnt o njuter av en ledig dag som gäller. Framförallt när man är hemma mitt i veckan.

• blondtjej

Fler!?

Jag känner mig nämligen så "tråkig" eftersom jag aldrig hittar på något. Det besvärar inte mig, men självklart ALLA i min närhet! Irriterande!

Jag brukar städa å sånt, sitta vid datorn, kolla på nån film... U name it! Shoppa (men försöker spara pengar nu, hihi)

• Lurvenpajsaren

Det jag gör allra, allra bäst...bara slappar! Aah...jag är en mästare på att få tiden att gå genom att göra ingenting.

• blondtjej

åhh, så jag är inte ensam om det då!?

Så vad gör mina vänner och bekanta så "udda" då!?

• Lurvenpajsaren

Tänk om debara narras lite..? För att krydda på sin tillvaro lite!

blondtjej skrev 2008-02-28 12:22:46 följande:
    åhh, så jag är inte ensam om det då!? Så vad gör mina vänner och bekanta så "udda" då!?
  • blondtjej

haha, det är väl det dom gör. Men vill man ha svar och ska gå till botten med saker och ting så funkar alltid FL

• Milliemolly

städar, tränar, kollar tv, slappar, shoppar, leker med dottern, sitter vid datorn, pratar i telefon

Tycker det är skönt att bara "vara " hemma ibland.

• Nyfiken gul
    blondtjej skrev 2008-02-28 12:22:46 följande:
    åhh, så jag är inte ensam om det då!? Så vad gör mina vänner och bekanta så "udda" då!?
    Förmodligen för att dom har dåligt samvete över allt dom "borde" göra vid en extra ledig dag..

O jag kan delvis förstå dom.. det finns massor man faktiskt skulle behöva göra och som man annars aldrig hinner med på tex en helg.. Besöka F-kassan, gå på banken, storhandla utan att stressa en fredag kl 18, gå till tandläkaren osv osv...  som man ändå kan göra i lugn o ro när man har en hel dag ledigt.
  • jozelyn

Jag har en massa saker jag BORDE göra idag, men sitter mycket hellre häääär... o bara såsar

• Lurvenpajsaren

Ja, det har du rätt i. Tyvärr så för jag ett ganska trist liv just nu så jag hade inga idéer till dig.
    Men...ut och gå i solen kanske? Om ni har sol?

• blondtjej

vi har sol och jag ska snart gå ut en sväng

Skönt att det inte bara är jag som är en "tråkmåns" då!
    Känner hur mycket krav man har på sig om hur man måste göra si och så och det och det, när ingen annan gör det

Svar på tråden Vad gör DU när du är LEDIG!?