Jag tyckte att Hurghada var ganska hemskt och ville mest därifrån. Vi bodde i El Gouna som var ett lugnt litet tusen-och-en-natt-paradis men åkte in till Hurghada för att kolla läget en kväll. Hua!
Det var skitigt och högljutt och rörigt och man kunde inte sätta sin fot på gatan förrän försäljarna började ropa och skrika. När vi inte stannade, eller pratade med varenda en, blev de arga och började ropa skällsord efter oss. Jag inser att deras kultur är annorlunda än vår och att vi kanske uppträdde oartigt som inte svarade på varenda invit att köpa fula papyrusar och dricka te, men det var lite för mycket för att jag skulle orka.
Jag var klädd i jacka och byxor och höll min man i handen, men ändå visslade de efter mig, och liksom kuttrade - ett hemskt ljud! Återigen en kulturkrock, men inte lättare att stå ut med för det.
Faktiskt är det så att de flesta jag hör prata om det avskyr Hurghada, men ändå åker ju folk dit hela tiden, så någon charm finns det säkert! Havet är ju fantastiskt och hotellområdena enorma och vackra, så håller man sig där är det säkert toppen.
Annars skulle jag rekommendera El Gouna - dit skulle jag gärna åka tillbaka.