• Jesster

Köpa bagels?

Var kan man köpa bagels någonstans? Jag är inte så bra på att baka och har inte orken till det heller och nu har jag varit sugen på bagels i flera dagar. Är det någon som vet någon kedja som brukar sälja bagels? Typ Maxi, Coop, Hemköp, Willys o.s.v.

♥ v.20 ♥
  • Svar på tråden Köpa bagels?
  • Kidz

Lidl säljer bagels har jag för mig

• Jesster

Hmm... Där var länge sedan vi var och handlade. Får kika där någon dag, tack för tipset!

♥ v.20 ♥
  • lalasmama

ica maxi här i stan har iaf goda, nybakta som man köper styckvis, hoppas du hittar med, lycka till!

• Jesster

Tack!
    Jag är så sugen så jag dör snart Bagels med Phaladelphia och sallad...

♥ v.20 ♥
  • Flisann

Coop har, de går jätte bra att frysa om man inte äter upp alla..

• ElleMelle

Nu vet jag ju inte var du bor men här i GBG kan man köpa riktigt goda bagels på "Egg and Milk".

• Jesster

Tyvärr, jag bor i Halmstad, det var därför jag hoppades på de stora mat-kedjorna för de har vi ju här Ska ut på jakt nästa gång vi ska handla

♥ v.20 ♥
  • Chutzpah

Det finns stora skillnader mellan en äkta bagel och det brödet som många i Sverige kallar för bagel.

En äkta bagel är ett bröd som har kokats innan det har gräddats. Under kokningen har en skorpa bildats, så brödet inte kan 'jäsa' upp i ugnen. Konsistensen är väldigt speciell och mycket kompakt. Den smakar godast när man skär den itu och rostar den.

Alla runda bröd med hål i mitten är INTE baglar.

Svar på tråden Köpa bagels?