• agge11

förskolor på lidingö

hej
    Min dotter har fått plats på Strålarnas förskola i bodal, lidingö. Är det någon som vet eller hört något om den?
    Skall man tacka ja till den platsen?

• Svar på tråden förskolor på lidingö
  • Mamma86

Humm, vet inte.. är det en montisori lr?
    Min svägerska, Inger jobbar i Bodal på en montisori förskola.. hon tycker att det är mkt bättre än kommunala, är tydligen jättebra där.. vet dock inte vad den heter.. innan jobbade hon i Käppala..

• agge11

nej det är inte montisoriet ( den förskolan heter skeppet och mkt svårt att komma in på) Detta är en privat förskola med Regina Emilia filosofi vad nu det betyder....

• Elfva

REggio Emilia profil betyder att man har ett förhållningssätt och arbetssätt där man följer barnet, dokumenterar deras framsteg och deras utveckling, man är medforskare till barnen och ofta har man mycket utrymme för skapande verksamhet och låter barnen utforska och upptäcka saker själva.

Mitt tips är att ringa förskolan och kolla om du får komma dit och kika lite. Då är det lättare för dig att bilda dig en uppfattning om huruvida du tror att ni skulle kunna trivas där. Då kan också pedagogerna få berätta mer om hur de arbetar och du kan få ställa frågor direkt till dem osv.

Lycka till!

Svar på tråden förskolor på lidingö