• Samibami

Hunden slickade min son i ansiktet

Min son åker fram till våran labbe i sin gåstol och försöker smaka på vovvens nos...
    Vovven tycker det är jättemysigt och lägger sitt huvud på gåstolens "bord" så att sonen kan känna på honom.

Sonen är fem månader. Innan jag hann reagera såg jag att vovven slickade sonen i ansiktet.... Sonen hade munnen öppen.
    Ni med hundar och småbarn, hur ofräscht (ohygieniskt? Farligt?) kan det var att en liten bebis blir slickad i munnen (egentligen ansiktet, men han gapade ju) av en hund?

Vad är eran reaktion?

• Svar på tråden Hunden slickade min son i ansiktet
  • Marco och Mathias mamma

Det är mer ohygieniskt om du pussar sonen på munnen ärn om hunden slickar honom... Det finns betydligt mer bakterier i din mun... Så det är ingen fara.

• kobra

ingen fara alls, mina har ochså blivit ordentligt slickade av vovvar..bryr mig inte alls och tycker inte det är äckligt

• Samibami

Oj, är det verkligen så?
    Det kändes ju faktiskt bra (om man får säga så)

• Skrik och Panik

Min reaktion var: Vilken gullig vovve som visar sin kärlek för lillhusse sådär

Det är ingen som helst fara att hunden slickande din son i ansiktet

• iii

Säger som nonusmorsa

Kanske inte känns så fräscht men en hund har inte speciellt många bakterier i sin mun som kan orsaka sjukdomar hos din son på det sättet. Så det är ingen fara.

• Freiya

hundens mun är väldigt ren, dom har en massa bra bakterier där eftersom dom slickar sej i röven i tid och otid :)
    det är ingen som helst fara, tycker det är rätt löjligt att ens reagera över det!
    kul att hunden gillar din son, för det är ju det han visar genom att slicka på honom :)

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • ming

What, jag trodde det var en skämttråd först, men sen såg jag att den inte ens ligger i Sandlådan... Fundersam

• TheMilky

Min tik passade på en gång när jag var riktigt sjuk. Jag låg i sängen och åt glass, somnade till och vaknar av att hon krupit upp på mig och slickar mig i munnen, sugen ju!
    Inget äckligt eller farligt för bebisen. Var glad över att hunden är så pass lugn omkring den istället.

• Zimlis

Ett slick i ansiktet är dessutom ett tecken på underkastelse i kombination med tillgivenhet. Det är därför vissa hundar kan vara så väldigt slickiga och det är ju inte alltid lika uppskattat från vår sida.

• MansonDust

Jag tycker det é ganska äckligt.

Svar på tråden Hunden slickade min son i ansiktet