• 3småttingar

Tips på bra kombi bil? Vad har ni för någon?

Vi vill ha en ny bil!

Eftersom vi kommer behöva syskonvagn så behöver vi en kombi.

Tips tack

ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
  • Svar på tråden Tips på bra kombi bil? Vad har ni för någon?
  • rosenkind

jag har en corolla. billig och bra. skulle gärna ha en audi, eller VW eller BMW...men nu är är min bil vår andra bil så har inte råd med någon flashigare. corollan är faktiskt bra och rymlig. Tar lite bensin och har rätt stort lastutrymme (större än V40 o focus iaf)..

• trollmammsis

vi har en v70. rymlig men lite krångligt med 2 bilstolar *suck*...

• 3småttingar

Jag har inte ens nån aning vilka bilar som har kombi. Dom enda jag känner till är v.70.

Men har saab, audi o dom också det och vad heter modellerna isåfall?

Kan inget om bilar

ღ Edwin 0611 ღ BF 0809 ღ
  • obelix

Vi har en wv pasat 02 där har vi inget problem med att få in en syskon vagn och vi kan ha 2 barn stolar och sambon kan "följa med och även köra" har även en Saab 9-5 -03 där kan inte sambon köra eller ens följa med om vi har båda barnen med oss, funkar med vagnen men mycket bättre plats i passaten. Sambon är strax oöver 190cm och vi har inte kopplat ur airbagen i nån av bilarna så vi måste ha barnen bak. Har hört att ford och peugot ska ha ok kombibilar men har inte testat nå själv, vi funderar på att byta bil och det känns som det inte finns några som är gjorda för 2 barnstolar och lång förälder... men vi letar vidare

• Maria222

Vi har en Passat. Mycket rymlig i baksätet. Vi är väldigt nöjda med bilen hittills

• Maria222

Saab heter också kombi, audi heter Avant...

3småttingar skrev 2008-02-28 16:38:26 följande:
    Jag har inte ens nån aning vilka bilar som har kombi. Dom enda jag känner till är v.70.Men har saab, audi o dom också det och vad heter modellerna isåfall?Kan inget om bilar
  • mirrebusan

Vi har en Saab 95 den e kanon, fast om man tänker på bagage utrymme så rekomenderar jag V70. lånar pappas just nu och den e hur bra som helst, den ska säljas får se om vi köper den istället men skulle nån vara intresserad så hojta till på mejlen. han vill ha bort den snart då han redan har 2bilar till.

• agua

ford mondeo ghia 04 har vi. Den är vi väldigt nöjd med, den har till och med större bagage än en v70 och den går billigare också. Finns massa positiva saker med den billig i drift, reservdelar och är billig att köpa. baksätet är också rymligt.

• EmelieG84

Audi A6 är stor samt v70 om man koppalr ur airbag så att man kan ha tv¨å stolar bakom varnadra.. Hade v70 innan, fick plats bra och uj syskon vagn fick plats, men inte vovven  så för oss blev de en buss

• MoonFlight

Vi har precis köpt en Kia Ceed SW och är jättenöjda med den. Får plats med en stooor syskonvagn och 2 bilbarnstolar (acta gracos cosmic och en acta graco duologic).

Svar på tråden Tips på bra kombi bil? Vad har ni för någon?