• Jumsan83

grilla i skogen

hejsan på lördag ska kompisen å ja ut i skogen och grilla med barnen tänkte grilla korv och även ha grillspett men tänkte om nån har ett bra tips på enkla grillspett som är omtyckt av barn två 4 åringar ska vara nått som går lätt att äta och som inte tar så lång tid..

• Svar på tråden grilla i skogen
  • marina81

Grillspett med köttbullar på, o såna där små tomater o paprikabitar

• Jumsan83

ja det e ju gått bra ide

Mallory skrev 2008-02-28 18:48:19 följande:
    marschmallows heheäpple?
  • Jumsan83

ja det funkar ju

marina81 skrev 2008-02-28 18:48:36 följande:
    Grillspett med köttbullar på, o såna där små tomater o paprikabitar
  • Mallory

behöver ju inte grilla ett helt äpple då utan i bitar , de tar ju inte lika lång tid, sen är det gott att grilla annanas o banan, men då kan man behöva ett grillställ

]Älskar mina pojkar [
  • gormisen

Vi brukar lägga bananerna i folie, det borde funka med annan frukt också.

Mallory skrev 2008-02-28 18:57:34 följande:
    behöver ju inte grilla ett helt äpple då utan i bitar , de tar ju inte lika lång tid, sen är det gott att grilla annanas o banan, men då kan man behöva ett grillställ
  • Hannajo

Man kan ju göra aluminiumfoleknyten med korv, potatis, lök, grönsaker, smör, cremefraiche eller vad man vill ha i. Då kan ju barnen ha i det de gillar i sitt knyte.

• Jumsan83

grilla frukt har ja inte gjort nån gång. Där vi ska grilla är en ordentlig grillplats som e ordninggjord så det finns grill galler och ved även en liten koja att sitta i och så finns det en mindre badplats men nu går det inte bada visserligen...så det är ett jätte fint ställe i skogen..

• Jumsan83

potatisen ska den vara kokt före eller behövs inte det

Hannajo skrev 2008-02-28 19:05:51 följande:
    Man kan ju göra aluminiumfoleknyten med korv, potatis, lök, grönsaker, smör, cremefraiche eller vad man vill ha i. Då kan ju barnen ha i det de gillar i sitt knyte.
  • Majsan81

ta korv och linda bacon runt den. Om du vill kan du ju dela korven så den inte blir så lång. Är rätt gott det med

• Jumsan83

det brukar ja göra här hemma i ugnen det går ju att göra i skogen det me och gått är det oxå

Majsan81 skrev 2008-02-28 19:15:09 följande:
    ta korv och linda bacon runt den. Om du vill kan du ju dela korven så den inte blir så lång. Är rätt gott det med
  • Hannajo

Jag tror det blir bäst om potatisen är kokt, annars behöver den ju ligga på rätt länge. Men jag kommer inte ihåg hur vi gjorde.

• Hannajo

Sen är säkert pinnbröd spännande för barnen att göra, även om jag personligen inte tycker det är någon höjdare.

• Analoga

Å vad gott att grilla ute! Nu blev jag allt sugen på att göra detsamma

• Jumsan83

ja det e toppen kul så det tycker ja du ska ta å göra passa på med det är sol

Analoga skrev 2008-02-28 19:21:40 följande:
    Å vad gott att grilla ute! Nu blev jag allt sugen på att göra detsamma
  • Mallory

ja men då funkar det ju o grilla frukt där  
    ha en trevlig dag i skogen!

Jumsan83 skrev 2008-02-28 19:08:52 följande:
    grilla frukt har ja inte gjort nån gång. Där vi ska grilla är en ordentlig grillplats som e ordninggjord så det finns grill galler och ved även en liten koja att sitta i och så finns det en mindre badplats men nu går det inte bada visserligen...så det är ett jätte fint ställe i skogen..
    ]Älskar mina pojkar [
  • rosamonster

lägg choklad i en banan och folie runt och sen grilla det... det e mums, men det e ju mera efterrätt men det e ju oxå gott i skogen.. Lycka till

Svar på tråden grilla i skogen