Hemmagjord pizza
Ska laga hemmagjord pizza ikväll efter mycket tjat från sambon, men det var så länge sedan vi gjorde det så fantasin är borta...
Vad kan man ha för fyllning?
Ska laga hemmagjord pizza ikväll efter mycket tjat från sambon, men det var så länge sedan vi gjorde det så fantasin är borta...
Vad kan man ha för fyllning?
Jag brukar ha köttfärs, lök, paprika och tacosås på
rökt kalkon/skinka + salami + svamp = mums!!
ost med så klart!! ;)
räkor, ananas, köttfärs, skinka, bacon, tomat, svamp ja man tar vad man gillar helt enkelt, brukar göra 2 st elelr oxå halva med olika fyllning på
Något som är gott på(vilket jag inte trodde först) är makrill i tomatsås.Sen lite paprika.Kanongott!
Vi har köttfärs, ananas, röd paprika, purjolök, skinka, champinjoner och ost. Sk aäta det i morrn. Mums
banan o curry är ett måste... curryn gör att det blir god smak..
sen tar man det man har hemma =)
Ost(vanlig och fetaost) och tomatsås självklart men sen stark salami, paprika och kryddor när pizzan är ute ur ugnen så lägg på mycket ruccolasallad, droppa över olivolja, lite salt och svartpeppar från kvarnen.
tomatsås och ost såklart, sen skinka, champinjoner, ananas och paprika. mums, det ska jag äta imorrn
Hejsan!
vi brukar göra hemmagjord pizza ofta. Ett tips är att göra varsin "pizzabåt" så att var och en i familjen kan välja vad den vill ha på. Jag gillar att ha mycket grönsaker på , paprika lök, jordärtskock, mozzarella. Min son (10) vill endast ha tomatsås skinka och ost. min dotter (13) vill gärna klicka på lite pesto medan min man vill ha stekt kött på sin. Om man viker upp kanterna på pizzan lite så rinner inte fyllningen ut på de andra pizzorna. Vi brukar ta två eller ev tre båtar på en plåt.
testa, det blir jättegott.
egen tomatsås är enkelt med passerade tomater, pizzakrudda och lite vitlök. koka ihop i ca 5 min.
hej.. här kommer ett pizzatips:
jag skulle göra hemmagjord pizza vid ett tillfälle och tog fram alla grönsaker och degingredienser..gjorde degen och skulle hälla på tomatsåsen, DÅ upptäcker jag att jag har ingen tomatsås! slut. ingen chilisås,inga riktiga tomater, inget liknande tomater någonstans! hmhmhm.. vad göra??
stirrar in i kylskåpet...det ända som fanns var:
mango chutney..
vad sjutton, det kan ju inte bli äckligt?!?
så, på m hela burken mangochutney, div grönsaker samt räkor. in i ugnen.
supergott!!!!!! blev en totalsucce!!
på senaste pizzan använde jag inte heller vanlig tomatsås utan en förpackning "gogreen - salsa mexicana".. blev URGOTT matigt och nyttigt som sjutton!!
pizza - ät BARA hemmagjord!!!!!
Vi brukar ha Coop´s färdiga pizzatopping, riven ost, röd lök, rökt kyckling, mozarella med lite pesto på, röd paprika och Lohmanders Bearnaise till
Glömde visst champinjoner...
Jag brukar ha: tomatsås + mosarella ost + färska tomater + parmaskinka + färsk basilika Jätte gott!
Annars brukar jag följa de vanliga receptet men kavla ut degen som en Kanelbulledeg, på med alla ingredienser, rulla ihop degen med fylningen, skära presis som kanelbullar, lägga dem på plåten och strö på lite torkad basilika över.
grädda ca 5 minuter längre än vanliga pizza receptet. Och kanske lite lägre temperatur.
Supergott som mellanmål!
Har haft de på barnkalas, de var så uppskattat att det även var en av rättern på en kompis 30,års fest.
Lycka till!
Vi brukar köpa sånt pizzakit - deg och tomatsås. Sen brukar jag ha på starkt kryddad köttfärs, lök, fetaost och tomatskivor + pizzaost. Jättegott!