• Fragile Angel

Är det lågt av en presumtiv arbetsgivare att kolla in dig på te x. Facebook?

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-28 19:56
    Är det lågt av en presumtiv arbetsgivare att kolla in dig på te x. Facebook?
  • Svar på tråden Är det lågt av en presumtiv arbetsgivare att kolla in dig på te x. Facebook?
  • Themis

Nej, jag har redan dragit ut arbetsgivarens deklaration både privat och för företaget vid det laget liksom kollat okm facken gillar vederbörande så det kan dom gärna göra om det roar dom.

I synnerhet som jag inte är dum nog att lägga ut en massa skit på en sajt som äger alla rättigheter sedan till mina bilder...

• blommanigbg

Vad för information som är intressant för en arbetsgivare kan egentligen ligga där?

• Auris

Lågt vet jag inte. Det är ju en offentlig sida och vem som helst har rätt att kolla där. Däremot skulle jag nog få lite låga tankar om en arbetsgivare som inbillar sig att de kan få fram någon information av värde via facebook. Vad som visas på nätet säger inte mycket om hur personen är i verkligheten.

• W W

nej.. man får väl skylla sig själv om man lägger ut hela sitt liv på nätet..

• Schnauser

Annat: Stängde mitt facebookkonto och lade ner min blogg när jag började söka jobb av just den anledningen. Kom på att jag skrev en del i min blogg som jag inte nödvändigtvis ville att en arbetsgivare skulle läsa. Att en potentiell arbetsgivare kollar upp en får man räkna med. Lågt? Nä, det skulle jag också göra om jag hade ett företag likväl som jag kollar upp företaget jag söker arbete hos. Så mycket information som möjligt tack - det hjälper till i beslutsfattningen. 

Cibi condimentum fames - Hungern är den bästa kryddan
  • Fruochmamma
    IsDimma skrev 2008-02-28 20:05:50 följande:
    nej.. man får väl skylla sig själv om man lägger ut hela sitt liv på nätet..
    Håller med.
  • gormisen

Nej, men jag skulle bli förvånad över deras sätt att kolla mig.

• Omorfia

Jag tycker att det säger en hel del om en vad man väljer att lägga ut om sig själv fullt tillgängligt för alla på internet. Tycker inte att det är lågt av någon som funderar på att investera tid och pengar på en person att ex. kolla upp den på Facebook. Smart snarare.

• blommanigbg

Risken finns att de kollar upp fel person... Alla är faktiskt inte på facebook...

• IsadorasMamma

Had ejag varit arbetsgivare så hade jag inte kunnat låta bli =)

Svar på tråden Är det lågt av en presumtiv arbetsgivare att kolla in dig på te x. Facebook?