Mitt barns folkbokföring
Jag behöver snabbt få hjälp av någon kunnig
Bor inte ihop med mitt barns pappa och har heller inte gjort det sedan barnet föddes pga bråk. Vi är fortfarande gifta fast jag lämnat in skilsmässoansökan eftersom det begås av 6 månaders betänketid
Har bott med min tonåring och hans pappa och samtidigt stått i kön i över 1 år för att få en till bostad så att jag kunde överlåta min nuvarande till han och dottern vi har ihop.
Nu har jag alltså fått en bostad som jag och min minsta på 7 månader skulle flytta till.
Jag anmälde flytten till skatteverket MEN fick tillbaka ett brev där det stog att pappan skulle godkänna flytten ! Och det vägrar han ju förstås göra då han vill förstöra mitt liv. Jag skulle enbart flytta 50 meter fr min gamla adress och vårat gemensamma barn har varit skriven med mig sedan han föddes !!!
Nu flyttar de alltså ut mig härifrån men inte mitt barn och han kan inte bo på denna adress då min fd sambo bor här med våran gemensamma tonåring.
Vem ska jag kontakta ?
Vi har gått på samarbetssamtal sedan våran son föddes men det har inte funkat då han skitit i samtalen i flera månader och han bara smutskastat mig.
Ååååh....jag vet inte vad jag ska ta mig till nu. Har kämpat som en galning för att först få en lägenhet och nu får jag inte ta med mitt barn !
Skatteverket ska starta en utredning om vart barnet ska va folkbokförd och pappan sa till mig idag att han ska se till att vårt barn skall bli skriven hos honom och att han ska börja ha barnet fler dagar för att vinna detta !!!
Snälla hjälp mig någon. Jag sitter här med gråten i halsen