• Alicia 72

joggingvagn - ni som joggar med dem - se hit!

Hej!
    Jag är mammaledig åt min 8-månaders bebis. Man har ju inte så mycket egentid och jag börjar inse att om jag ska hitta tid för regelbunden träning måste det hända under dagtid - MED bebis.
    Jag sprang mycket innan jag fick barn och skulle vilja komma igång med det igen.

Därför undrar jag - de här joggingvagnarna - känns de verkligen ok att jogga med? Känns det inte oerhört stelt att springa och hålla i styret? Som att man nästan hänger på vagnen?
    I ärlighetens namn - är det "kul" och skönt att jogga med en joggingvagn? Vilken rekommenderar ni i såna fall?

Alicia

• Svar på tråden joggingvagn - ni som joggar med dem - se hit!
  • Tricia

Jag har joggat med min Babytravel singel jogger.. Inga problem alls, har funkat superbra. Känns inte stelt o konstigt att håll ai styret samtidigt tycker jag...

• Joico

Fast Babytravels singeljogger är ingen joggingvagn, tror t.o.m de står i bruksanvinsningen att man inte bör jogga med den.. det är själva modellen som heter jogger. Det finns speciellt joggingvagnar med större och smalare däck

• Alicia 72

Om det känns OK med en joggingvagn som inte är "löpvagn" så borde det ju absolut kännas bra med en riktig löpvagn! Eller?

Någon som har tips på modell? GT Pro kanske?

Alicia

• Jempa L

Jag har cykelringens röda joggingvagn, funkar mycket bra att springa med tycker jag. Den är plan i sitsen, jag hade nog önskat att den lutade en aning inåt liksom så att barnet sitter lite djupare med rumpan. Men å andra sidan kunde vi ha lift i den... Riktigt rejäla hjul, superbra fjädring på alla tre hjulen. Suverän att ta sig fram med på barnvagnsovänliga ställen såsom leråkrar, djupsnö, kalhyggen osv... Har handbroms som är riktigt bekvämt i nerförsbackar.

Bild024.jpg

Storskrutt nov-05, Lillskrutt BF 8 mars.
  • Alicia 72

Tack för alla tips!
    Vad tycker bebisarna om att sitta i dem då? Har tänkt jogga på asfalt eller motionsslingor.

Alicia

• siamusen
    Alicia 72 skrev 2008-02-29 20:39:11 följande:
    Tack för alla tips!Vad tycker bebisarna om att sitta i dem då? Har tänkt jogga på asfalt eller motionsslingor.Alicia
    Mina älskar vagneen
  • Alicia 72

siamusen; de tycker inte att det går för snabbt, är stötigt, osv?
    Har iofs aldrig klassat mig själv som speciellt snabb löpare men när jag ser mig själv med joggingvagn och bebis så ser jag framför mig hur hennes ögon tåras, håret är som fönat bakåt och hon håller på att blåsa ur vagnen av hastigheten

Alicia

• siamusen
    Alicia 72 skrev 2008-02-29 20:48:26 följande:
    siamusen; de tycker inte att det går för snabbt, är stötigt, osv?Har iofs aldrig klassat mig själv som speciellt snabb löpare men när jag ser mig själv med joggingvagn och bebis så ser jag framför mig hur hennes ögon tåras, håret är som fönat bakåt och hon håller på att blåsa ur vagnen av hastigheten Alicia
    Nej, de tycker det är kul.
  • Alicia 72

Siamusen - vet du var man kan titta på babyjoggers vagnar "i verkligheten"? Hittar bara massa nätförsäljare.

Alicia

• siamusen
    Alicia 72 skrev 2008-02-29 21:25:18 följande:
    Siamusen - vet du var man kan titta på babyjoggers vagnar "i verkligheten"? Hittar bara massa nätförsäljare.Alicia
    vet inte faktiskt. jag bor utomlands sa jag bestâllde min bara. Ring och fraga den som har uteungar.se .Hon är jâttetrevlig
Svar på tråden joggingvagn - ni som joggar med dem - se hit!