• Kika77

HJÄLP, vällingen är slut!!!!

Tog sista vällingen utan veta att det var slut och det känns som att morgondagens morgon kommer att börja i katastrof. Vi har ett gammalt grötpaket, kan man göra välling på det??? Han är 1,5år så han har druckit välling ett tag och känner väl igen smaken...

• Svar på tråden HJÄLP, vällingen är slut!!!!
  • Helene m Olivia o Sigrid

Men gör gröt då! Eller ge henne mackor och yoghurt eller nåt!
    Nog förstår hon att vällingen kan ta slut, säg att ni tar en promenad till affären och köper välling sen!

• krakel

vaknar han tidigt då så han måst äta välling???

är du ensam hemma elelr kan du komma iväg till en kvällsöppen butik??

• leia83

tror inte ni ska göra välling på gröt. Gör gröt till honom istället vettja

• Miew

Jag har värmt mjölk då när det har krisat, det har gått bra här, men man vet ju aldrig. Men prova...

Viggo & Grys mamma
  • Ronjah
    Kika77 skrev 2008-02-28 21:06:01 följande:
    Tog sista vällingen utan veta att det var slut och det känns som att morgondagens morgon kommer att börja i katastrof. Vi har ett gammalt grötpaket, kan man göra välling på det??? Han är 1,5år så han har druckit välling ett tag och känner väl igen smaken...
    Jag skulle nog inte mixtra med gröten om jag var du. Min sambo gjorde något liknande, fast han tog ersättning, åt sonen och sedan den dagen har han vägrat välling. Vi har försökt med allt, men det går bara inte..

Ge honom hellre något annat på morgonen, en macka, gröt eller fil/yoghurt. Eller så försöker ni komma iväg tidigt och köpa ny välling om det är möjligt.
    Milton och Livia
  • Blå Flygare

Vi gjorde länge välling på grötpulver: blandade i 2 msk grötpulver i ersättning. Funkade kanon och var inget bekymmer sen att byta till andra sorters vällingar.

• Kika77

Tack alla! Anledningen är ju givetvis inte att han inte kan äta gröt eller annan frukost, det gör han drygt någon timme senare men han vaknar så vansinnigt tidigit och är på uruselt humör (gråter hysteriskt) tills han får flaskan, sen är han som förbytt. Han kan ju inte äta vanlig frukost så tidigt.
    Jag vet inte om min son är ovanligt sen (tror nog inte det faktiskt) men inte skulle han förstå (framförallt inte kl 5.30 på morgonen när han egentligen inte sovit klart alla ggr)att vällingen är slut...

• CCA

har du havregryn och mjölk hemma så kan du ju koka egen välling.

• logg81

mannagrynsvälling är jättegott... Havrevälling oxå... Det brukar stå på paketen hur man gör det...

• Kika77

Vad konstigt, just i morse så sov han längre, så skönt!
    CCA och logg81, härligt med konkreta svar tyvärr så hade jag lagt mig då och såg det först nu men väl värt att minnas till en annan gång när man kanske står där!

Tack!

Svar på tråden HJÄLP, vällingen är slut!!!!