• Emma86

Ryggont efter epidural!

Jag har fortfarande ont efter epiduralen och kan inte böja ryggen bakåt eller luta mej bakåt pga av smärta där epiduralen satt.
    Nu har de gått 5 veckor och 3 dagar .

Har även ont i knän och under fötterna. Har väldigt svårt att ta mej upp efter att jag hukat mej och måste ta hjälp av något/någon.

Någon mer som kännt så eller är de något man borde kolla med läkare ?

• Svar på tråden Ryggont efter epidural!
  • Pajsarn

Jag hade också ont länge efter epiduralen, som du också säger hade jag svårt att böja mig, jag var även väldigt öm i det området. Men en vacker dag gick det över... Är du orolig kontakta läkare, men jag tror inte det är nån fara.

• Emma86

Ok, va skönt att höra :) Får vänta ett tag till o hoppas de ågr över men läste på nån sidan att om man har ont i ryggen 3 veckor efter så kan de vara tecken på en allvalig infektion :S men har ju mest bara ont just där den satt.

• Sessan87

Första gången hade jag ont i 3 månader och den här gången hade jag ont i två månader. Men det går över

• UnderbaraSöner

Jag hade ont efter min epidural i minst 6 mån när jag böjde mej..efter 1 år kunde jag trycka på punkten o få rktigt ont.

• Emma86

Dåva man inte ensam om de då. Bara o vänta tills de släpper då antar jag :)

• 80titti

Känner oxå av det efter 5månader. Pratade med barnmorskan hon sa att det kan ta tid. Så det är väl bara väta och se.

• Camilla85

Jag födde för 3 månader sedan och har också ont än efter EDA:N... tog upp det på återbesöket men Bm sa inte så mkt om det, man kan tydligen ha det ganska länge efter! Men det har iaf blivit myyycket bättre nu, hade svinont dom första veckorna!

***Amber 071120***
Svar på tråden Ryggont efter epidural!