• Carmen80

För oss som blivit gravida med IVF 2008!

Tämkte vi kunde starat en tråd för oss tjejer som äntligen lyckats få ett "plus på stickan"
    Det är ju alltide lycka att få detta plus med det är ju lite speciellt för oss som gått igenom IVF, inte räckte det med ett "kalsongryck" här inte.
    Nu är man ju jätteglad och kanske vil dela med sig av sin glädje, frågor, erfarenheter och kanske rentav lite orokänslor?

Välkomna ni som vill :)
    Kram!

• Svar på tråden För oss som blivit gravida med IVF 2008!
  • Carmen80

Låter skoj tycker jag! Ha du beställt tid för VUL än, läste att du var lite orolig.
    Det är jobbigt att gå runt med den känslan.Fick själv ett mf för drygt ett år sen.Då blev det + på "naturlig väg", väldigt tidigt dock.
    Men våra pyren ska stanna, tycker redan vi har gått igenom tillräckligt:)

• Lycka77

Vi har fått tid för vul 26/3 så det är ett tag dit.
    Nej, det är inget roligt att gå runt och vara orolig, jag hoppas verkligen att myran vill stanna nu, för nu känns det som det är nog!

Har ni fått tid för vul?
    Hur länge ska du fortsätta med progesteronet?

• Carmen80

Det ska er lilla myra allt göra!
    Vi fick tid för vul den 19/3.Ringde vår "vanliga#" klink idag reda, vilket de var tacksamma för, de har svårt med tider.Trodde det var lite tidigt att ringa redan men så var inte fallet.
    Fått tid till inskrivning, doktor den 26/3, sedan till BM den 12 maj, sen får vi ytterligare ett ul mellan dessa besök.
    Det emellan är nuppest, om man vill det.Vet inte riktigt var jag står.
    Vissa säger att det är bra/ofarligt, andra säger tvärtom dvs landstinget och då vet jag inte om de säger så för att de inte kan erbjuda det pga resursbrist eller om det faktiskt inte är helt riskfrit som andra påstår.
    Sen igen, varför skulle privata göra det om det var riskfyllt?
    Oj, vad jag tjatade:)
    Ja, fortsäter med Progesteronet en vecka till.Har hört att kroppen börjar producera v10 och fattar inte då varför man ska sluta i v 6?

Lycka77 skrev 2008-02-28 21:28:01 följande:
    Vi har fått tid för vul 26/3 så det är ett tag dit.Nej, det är inget roligt att gå runt och vara orolig, jag hoppas verkligen att myran vill stanna nu, för nu känns det som det är nog!Har ni fått tid för vul?Hur länge ska du fortsätta med progesteronet?
  • Smuliamen

Här vill jag vara med :) Första plusset någonsin! Inatt kl 4 var jag uppe och testade, vaknade och behövde kissa tänkte ska det vara morgonen så ska det...

Ofattbart att det var ett plus, vi har väntat i snart åtta år! Har inte skrivit här sedan ett år, orkade inte men nu :) Även om det inte skulle räcka hela vägen fram så är det ett stooooort steg framåt med det lilla plusset!!!!

Grattis allihopa ;) visste väl att 2008 skulle bli ett toppenår!!

• Cakan5

Hej, vill gärna vara med här. Plussade den 22/2 och har fått tid för VUL den 14/3.. känns som en evighet tills dess. Håller med om att 2088 verkar bli ett toppenår.

• Marren1

Hej,
    Vill oxå gärna vara med i den här tråden
    Plussade den 25/2 och har fått tid för VUL på tisdag 11/3, längtar.
    vi har haft tur och plussat på första försöket, FET. Gick igenom första IVF i höstas men kunde inte få tillbaks något färskt embryo då för jag vart överstimulerad. Fick frysa in alla mina fina 11 ägg. Så, av de 2 vi tinade upp klarade sig ett och det har visats sig (än så länge) vara en riktig kämpe! Är lycklig men fortfarande rädd för att det ska hända något, vågar inte riktigt tro förrän man sett ul på tisdag.

• Zelmilainen

Nu hör jag kanske inte hit egentligen, men ville bara säga GRATTIS till er som äntligen lyckats bli gravida, då med IVF. Framför allt till er som väntat väldigt länge på det ack så vitiga +et.

• underverket 06

Vill gärna vara med här jag också. Fick ett + för en knapp vecka sedan, så det är väldigt tidigt än. Detta är vårt andra IVF. Har tid för vul om 2,5 veckor, på dag 7+0.

Har ni andra fått fortsätta med progesteronet efter ni fått +. Jag ringde kliniken, CvL, igår för att berätta att jag fått + och då frågade jag om jag inte kunde få ett till recept på progesteron för det skulle kännas tryggare att fortsätta några veckor till, Men det ville de inte ge mig. De behövdes inte sa de. Har några kvar från förra IVF, så får ta de till de tar slut. Tycker det är lite dåligt att de inte kan ge mig det. Det är ju iallafall inget som skadar. Är det annorlunda på andra IVF klinker? Får ni ta progesteronet längre?

• underverket 06

Vill gärna vara med här jag också. Fick ett + för en knapp vecka sedan, så det är väldigt tidigt än. Detta är vårt andra IVF. Har tid för vul om 2,5 veckor, på dag 7+0.

Har ni andra fått fortsätta med progesteronet efter ni fått +. Jag ringde kliniken, CvL, igår för att berätta att jag fått + och då frågade jag om jag inte kunde få ett till recept på progesteron för det skulle kännas tryggare att fortsätta några veckor till, Men det ville de inte ge mig. De behövdes inte sa de. Har några kvar från förra IVF, så får ta de till de tar slut. Tycker det är lite dåligt att de inte kan ge mig det. Det är ju iallafall inget som skadar. Är det annorlunda på andra IVF klinker? Får ni ta progesteronet längre?

Svar på tråden För oss som blivit gravida med IVF 2008!