• Kakan85

Fler med näsblod?

Precis som rubriken säger vill jag veta om det finns fler än jag som blöder näsblod och en hel del dessutom.
    Att man lättare kan blöda näsblod när man är gravid vet jag men min näsa behöver man inte ens röra, "det bara kommer". Blöder ordentligt minst en gång om dagen.

• Svar på tråden Fler med näsblod?
  • Emelisch

Jag blöder väldigt lätt näsblod.. Inte så som du bara sådär, men om jag snyter mig så börjar jag oftast blöda..

• Magini

Jag har i vanliga fall väldigt lätt att få näsblod (har tidigare varit inne på sjukhuset o bränt blodkärlen en gång) och nu när jag är gravid känner jag själv att jag har mycke lättare att blöda än vanligt.. Räcker att jag snyter mig fel eller duttar emot den lite lätt mot något...

Om man blöder för lätt skulle jag rekommendera att åka till sjukhuset och bränna kärlen! Det gör stor skillnad! Det gör fruktansvärt ont med uj va skönt att slippa blöda dagligen!

• trädis

jaa jag gör det! hör väl till saken att jag e förkyld å snyter mig rätt hårt + missbruk av nässpray = känsliga slemhinnor!

jobbigt är det, men det är nog helt normalt!

Jag ska bli mamma i Juli - vad härligt det låter!!
  • lisadragon
    Svar på #3
    Jag kan också bara börja blöda näsblod, men inte så ofta tack och lov, men innan jag blev gravid så hade jag knappt blödit näsblod förr..
    Men nu kan det helt plötsligt bara börja droppa/rinna.. Tror det kan vara stress som utlöser samt att man har skörare slemhinnor.

// Lisa!!
  • Theina

Jag blöder också lätt näsblod, jag ser det som ett sött grav. tecken :)

• lelle1

Jag gjorde i mitten på min grav. kan rekomendera nozoil som finns på apoteket blev ganska mycket bättre av det.

• Kristyr

typ när jag var i vecka.. ja någongång kanske v6-7 började jag blöda nästblod för inget, men nu har jag inte blött sedan dess..

• MamiDiddi

Blödde näsblod några gånger i samband med att jag spydde. Det bara forsade. Nu har jag inte blött näsblod alls på typ en månad.

• nattfrost

innan jag var gravid (flera år innan) så blödde jag också ibland flera gånger om dagen, och då var det en stråle rätt ur näsan som inte gick att få stopp på, fick v'nta ut den helt enkelt. Jag fick då bränna i näsan, kan tillägga att jag fick bedövning och vad jag minns så gjorde det inte ont alls. Detta gjorde jag upprepad gånger, tror det blev fem gånger i slutändan. Då fick jag tid för en mindre operation där man krossade blodkärlen så att det bildades ärr inne i näsan och efter det var mina problem som bortblåsta..

Nu när jag blev gravid så vaknade jag en morgon av att jag blödde. Jag blödde två, tre gånger men sen försvann det.. bara sådär. Så det verkar som om det kommer lika fort som det försvinner...

Svar på tråden Fler med näsblod?