Bäst med pipmugg eller spillfri mugg?
Min dotter dricker vatten till maten hon äter, just nu från nappflaska. Tänkte börja ge henne ur mugg istället och har ställt mig ovanstående fråga. Någon som har provat bägge?
Min dotter dricker vatten till maten hon äter, just nu från nappflaska. Tänkte börja ge henne ur mugg istället och har ställt mig ovanstående fråga. Någon som har provat bägge?
Spillfri kan vara behändigt (speciellt om man är ute nånstans) men jag hade svårt att hitta en som var bra - den bästa fanns på Vivo med reglerbar pip, snabbt och långsamt flöde. Sen kan det finnas skäl till att använda pipmugg om man vill lära barnet att vattnet rinner ut om man vänder på flaskan.
Jag har använt spillfri mugg för jag har tyckte att då blir det samma grepp som det sedan blir med glas.
Jag funderar själv på en spillfri mugg, men till mig för att skydda min bebbe från spillande, något tips på bra barn/"vuxen"mugg som funkar, gärna stor t mig??
Mandolina: varför inte köra på en matchande mugg ? *fniss*
Vi hade pipmugg, inte spillfritt. De spillfria som jag hittade var alla såna att det knappt kom något vatten, hon fick suga jättehårt. Målet var (för mig i alla fall) att lära I att det kommer vatten när man lutar på muggen, som ett steg mot en riktig mugg. Och även om de välter en sån så rinner inte allt vatten ut på en gång som ur vanlig mugg.
För oss funkar spillfri bättre. Det kommer ju långsammare då, och det verkar komma för fort ur pipmuggarna för min lilltjej.
Vi använder spillfri, visst man måste suga ganska hårt men vår som har inga problem med att kunna dricka ur dem. Just nu skulle det inte heller funka med vanlig pipmugg då han viftar och vevar och kastar den stup i kvarten