• Anonym (Orolig)

Blödning efter akut p-piller. Orolig!!!

Är det normalt att man kan få en blödning efter man tagit dagen efter piller. Tog den i söndags och har nu under hela veckan haft "mensvärk"s känsla i magen. Såg idag att jag hade fått en brun flytning och nu under kvällen har det även kommit blod.
    Vad är detta?
    Ska ha ägglossning imorgon enligt kalendern, kan det ha något med det att göra. Inte haft det såhär tidigare.

Har regelbunden mensturation, 28 dagars menscykel. Denna månaden kom den exakt en vecka sen(15 februari). Hade under hela veckan samma mensvärkskäsnla som jag haft denna veckan. Brukar normalt blödda 4-5 dagar och sedan ett par dagar ha bruna flytningar, men denna gången hade jag mer blod än vanligt och färre dagar med bruna flytningar.

Hänger det ihop?

Är så orolig! Bör jag boka tid för en undersökning?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-28 22:18
    Mensvärkskänslan hade jag veckan innan mensen kom.

• Svar på tråden Blödning efter akut p-piller. Orolig!!!
  • Anonym (x)

Jag får en blödning ett par dagar efter akut-piller. Ibland får jag också en "riktig" mens den dagen den egentligen skulle komma. Det händer nästan varje gång jag tar akut-piller.

• kärålajn

Står det inte i bipacksedeln att "blödning kan uppstå"?

• Anonym (Orolig)

ägglossningen menar du?

• Anonym (Orolig)

Det gör det nog, men har tagit det innan dock ett tag sedan men aldrig haft såhär.

• Anonym (x)
    kärålajn skrev 2008-02-28 22:22:50 följande:
    Står det inte i bipacksedeln att "blödning kan uppstå"?
    Jo, så står det. Är man dessutom lite känslig för hormonell påverkan är det snarast en regel än ett undantag. Själv tog jag ett piller i tisdags och sitter med lite molvärk och väntar in en blödning.
  • kärålajn

Anonym (Orolig) skrev 2008-02-28 22:23:45 följande:

Det gör det nog, men har tagit det innan dock ett tag sedan men aldrig haft såhär.
    Nä, men det är väl olika från gång till gång.
    Tror snarare det är regel mer än undantag att man blöder efter man tagit pillret.
    Minns att jag gjorde det, fick en slags mensliknande blödning.
  • liquorish

jag har också fått små blödningar av akut-p piller, så det är kanske vanligt.

• Anonym (Orolig)

Vad skönt att jag inte är ensam, lugnar oron lite:)

• Anonym (Orolig)

Magen/Under troskanten känns också "lite hårdare", det är också normalt?
    Kan sådana här blödningar vara tecken på graviditet?

• Anonym (milla)

jag tog ett dagen efter piller i torsdags. fick mensen i lördags. imorse fick jag så ont i magen att jag inte kunde röra mig min sambo var nära på att ta mig till sjukhuset.
    jag brukar ha mens i 3 dagar och då är den riklig, men denna gången så slutar den inte på dag 3 utan är rikligare än någon annan gång. ringde imorse till sjukvårdsrådgivningen och dom sa att om man börjar blöda en riklig blödning så är det som att man blev gravid.

"Magen/Under troskanten känns också "lite hårdare", det är också normalt?
    Kan sådana här blödningar vara tecken på graviditet?"

jag undrar också om det är det.
  • Anonym

Undrar hur det är för mig som tog ett akutpiller och fick en miniblödning när mensen skulle komma 2 veckor senare? Jag hade nästan bara spottings i 4-5 dagar i stället för riktig mens. Jag är jätteorolig att jag ska vara med barn pga trots några negativta g-tester.

• Orolikattunge

Hej!
    Jag har en fråga till er!
    Är jätteorolig!
    Min sista mens var den 26 maj,jag och nu nästa mens skulle komma den 22:a Juni. Jag och min pojkvän hade sex den 23 Juni(det var mitt första sex i mitt liv) och jag är orolig att kondomen sprack så jag gick till UM den 24e och tog dagen efter pillen. Den 27 fick jag en brum flytning och sen dagen efter jag började blöda( det var blodklumpar i mitt blöd + att jag hade ont i magen (mensvärkliknande))  nu blödningen förstätter i 3 dagar. Är det mens? Jag är jätteorolig att jag är gravid!! HJÄÄÄLP!!

• aaanooonyyymmm

Hej!

Jag tog dagen efter piller i söndags och fick nu idag lite blödningar så blev också orolig. Men det ska vara väldigt vanligt att man får blödningar av pillret. Men man kan även vara gravid. Jag har inte haft några värkar eller något liknande men blir lite nervös för gravid är ingenting jag vill bli.

Svar på tråden Blödning efter akut p-piller. Orolig!!!