barn födda v.22- 27??
Någon som har erfarenheter av barn som klarat sig som är födda så pass tidigt??
Någon som har erfarenheter av barn som klarat sig som är födda så pass tidigt??
Nja, jag har inget barn födda så pass tidigt, men jag har en lillasyster som är född i v 25.
Hon har klarat sig rätt bra å blir 21 i år.
ja vår tjej vägde 354 gr som minst, är 8 år i dag
hotten,, i vilken vecka föddes hon??
puffar
har en jobbarkompis som födde i v 24, hennes tjej vägde inte mer än 700 gram men nu när 3 månader har gått så har hon fått komma hem, då som en normalstor nyfödd :)
V.26 är min flicka född i.
Vecka 23+2, 505 gram:
http://www.babyfriends.se/medlem/idajosefine/
Hennes mamma jobbade på förlossningen i somras när jag födde min son hon vägde och mätte honom. Han var "något" större än hennes tös... 4680 gram
min son är född v. 24, vägde 700 gram.
min lillebror är född i vecka 26 (25+2)
lever och mår väl idag 21 år senare
Min flicka föddes i v.23+6 och vägde 428g. Nu är hon som vilken annan liten sprallig tjej som helst..
Mina tv är född i v 22.
Full fart hela dagarna
gustav och linnea kom ut vaginalt v25+1 o vägde 595 respektive 610 gram... gustav fick operera tarmen i upsala samt ductus i göteborg, ska tillbaka till göteborg den 8 april för att lägga ner stomipåsen han fick i upsala, föddes i örebro och bor i skövde...dom har sett mycket av sverige redan, fick komma hem från neo ganska exakt då dom egentligen skulle ha kommit den 3 mars...och nu mår dom bra och ligger på 3 respektive 4 kilo
Vår lilla tjej föddes i v.26+1 och vägde 610g. Idag är hon 3 mån (40+1) och väger över 2 kg. Har fortfarande syrgas och sond här hemma, men mår annars bra!