• Mamma Ninna

*Våran gamla tvättmaskin gav upp

Våran gamla tvättmaskin gav upp idag med ett fruktansvärt väsen och hoppande. Truman lossnade och det var tur att inte torktumlaren hoppade av och att vi har jordfelsbrytare för den löste ut den med!!

Hmm,till saken! Vi behöver ju nu en ny maskin för en billig slant men ändå bra! Har en Whirpool torktumlare. Har hört att man måste ha minst 1000 varv om den inte ska få jobba för hårt. Stämmer det? Hur är UPO´s maskiner?

Finns det nån bra sida med konsument tester?

• Svar på tråden *Våran gamla tvättmaskin gav upp
  • MrsHawkins

Vi har precis fått Elgiganten till våran stad o där har de en tvättis för 2700 ca.....men det kanske bara är ett erbjudande här iofs....

• Jossan74

Cylinda har vunnit bäst i test, de sköljer allra bäst.
    Du kan ju alltid läsa på www.radron.se, konsumentverkets Råd och Rön-tidning som har en massa tester.

Vi betalade 6500 kr för Cylindas "Sverige-tvätten" och den har funkat kanon. 1200 varv, nästan i minsta laget faktiskt. Det skulle inte skada med högre varvtal men jag har sällan bråttom när tvätten ska torka så mig stör det inte så mycket.

• Mamma Ninna

Tack ska kolla upp det.

Vilken tvättmaskin har ni? Är du nöjd med den?

Alla måste ju tvätta, så kom igen nu

• SVejsan

En sju kilos LG med 1400 varvs centrifugering och AAA-klassificering. Går alltid full 3-4 ggr i veckan. Jättenöjd med den dock lite spänd hur den ska hålla men den har extra lång garanti på motor. Trevligt med start timer! (det hade vi inte tidigare och att man exakt ser hur länge som den skall hålla på). Hoppar inte runt alls på plats som vår förra Husqvarna (tror jag det var). Och enormt tydliga inställningar.

• penapöna

Vi har en Bosch, toppmatad, centrifugering

Svar på tråden *Våran gamla tvättmaskin gav upp