Katten skrapar och skrapar i govet.....
Har ett problem som jämfört med andra problem kan tyckas futtigt.
Stort eller litet problem, så skrapar vår kattunge (ca 18 v) i golvet i det oändliga!! Hon håller oftast på i 1-2 minuter och flera ggr per dag. Vi har ett nylagt trägolv och inte vet jag om det till slut kan bli repor i golvet. (fast det kanske är en fånig oro). I alla fall är det lite störande när hon gör så hela tiden!
Mest kanske jag lider eftersom hon inte tycks gilla maten, för hon nosar oftast bara på den och så sätter hon igång med sitt skrapande!! (äter förstås litegrann ibland)
Tror det är 3:e eller 4:e sorten vi har köpt hem nu, men hon äter bara när hon blivit vrålhungrig verkar det som.
Den mat hon verkar gilla mest är lightmaten som vi ger vår vuxna, lite överviktiga katt. Försöker ta bort den, för jag tror hon behöver kattungematen, men den vill hon ju inte ha. Tror ni att det gör något om hon äter lightmaten?
Tänker att det åndå måste vara bättre om hon får i sig nånting. Men samtidigt har jag hört att hon då inte får i sig tillräckligt med näring, kan det stämma?
Sammanfattningsvis undrar jag om man på nåt sätt kan få katten att sluta skrapa eller är det ett beteende som hon måste få ha?
Sen undrar jag om kattungen får äta lightmaten som jag ibland inte hinner ställa undan efter vår vuxna katt?