Fria eller låta det bero? säker men säker på kärleken
Jag och min sambo har just fått vårt första barn efter många försök och mkt väntan &längtan. Vi har bott ihop i 3-4 år och vi har en juste och bra relation med alla goda ingredienser. jag känner mig inte ett dugg osäker på hans kärlek eller intentionerna, jag vet att vi har en framtid ihop och vi agerar i övrigt som så.
Men när det gäller giftermål hakar det upp sig någonstans på vägen, han börjar backa nu, fast vi sagt att vi vill gifta oss.
Visst har vi haft mkt på gång, och vi flyttar till hus snart ocksdå.
Mitt dilemma är att han står för 90% av kapitalet till bostaden & det kan vara stötestenen - men frågan är känslig/vanslig för jag vill inte att han ska tro att jag är ute efter hans pengar - jag vill bara säkra vårt barns framtid om nåt händer!!!
Sedan är han bra på att skjuta upp saker, så det kan vara ett annat skäl. Nu när jag kollar upp info om alternativ för bröllop drar han sig ur, då undrar jag ju varför. Vill hsn plötsligt inte? vad str på? Jag vill ju inte tvinga honom, jag är inte inne på den typen av utpressning - vill han inte så vill han inte.
Jag är väl liute för stolt för att resa frågan ordentligt.
Men nu är det skumt, vi har ju redan skickat in hindersprövning, sagt att vi ska gifta oss om än mer privat för lillans skull.
Jag vet varken ut eller in...
Vad skulle ni ha gjort??
blottat strupen & friat imorgon, eller lagt ner hela grejen??
Jag börjsr bli konfunderad!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-01 10:08
Ingen har hunnit svara, men jag fick Ja på friandet så det gick ju jättebra!