varmluftsugn
vi har nu köpt en varmluftsugn och jag skall baka bullar. Kan man köra på varmluften och i sådana fall vilka grader??
vi har nu köpt en varmluftsugn och jag skall baka bullar. Kan man köra på varmluften och i sådana fall vilka grader??
Är också nyfiken. Jag har nämligen också en varmluftsugn, och två gånger har jag provat baka bullar med varmluftsfunktionen... Då ska man ju kunna köra mer än en plåt åt gången... Blev INTE bra!
Har en kompis som heller inte använder varmluftsfunktionen på sin ugn...
Hoppas du får några bra svar, för jag tycker alltså att det är helt värdelöst...
hmm ja det kändes lite som om det inte är så bra trots allt. Kanske bara är småkakor det gäller och mat. Tack ändå för svaret.. Vi får se om det dyker upp någon som vet..ama2005 skrev 2008-02-29 10:47:54 följande:
Vi har bara en varmluftsugn och jag tycker den är kanonbra!
Har visserligen aldrig testat att köra två plåtar bullar i den, men tex kyckling och potatisklyftor på olika nivåer i ugnen och det har funkat bra.
I allmänhet ska man ha ca 10 (eller om det är 20) grader längre temperatur än i en elektiskt ugn för att få samma resultat.
Jag kör alltid två bullplåtar åt gången i vår varmluftugn, med gott resultat. Har ca 25 grader lägre temperatur.