• Stark Längtan

Frisörutbildning

Någon som gått/går en privat frisörutbildning här??
    Jag är jättesugen, men är arbetslös så jag tror ej jag får lån till utbildning. Hur gjorde ni?
    Vad tyckte ni om utbildningen?

• Svar på tråden Frisörutbildning
  • Me o Mike

Jag gick en privat.. Academy of Hair heter den..

• Me o Mike

Oj hann inte skriva klart!

Jag tycker att själva utbildningen va bra.. Duktiga lärare osv, men dom va HELT bänga! Skulle ALDRIG rekomendera den skolan för NÅN!!!!

Dyrt också...

• Imox

jag hoppar in med en liten fråga här :P
    min lillasyster har gått på iv i två år iår så slipper hon äntligen dom o har klarat det..
    men hon har bara 30 poäng g i matte,svenska o ebgelska

hon vill bli frisör men kommer ju inte in med dom poängen..
    kan man läsa frisör på typ högskola mm tänkte vara snäll o kolla lite åt henne då hon bara tycker det är jobbigt för hon ändå inte kommer in eller om ni har nått annat tips

• j 3 n N y

Har också varit inne på att gå en privat utbildning till frisör, men det måste ju tänkas igenom både en och två gånger (dyrt plus att jag redan har pluggat på universitet i fem år). Så jag vill också ha lite tips på bra utbildningar!

tattolady: nej, man kan inte plugga till frisör på högskola. bara på gymnasiet eller privat. har inte heller hittat någon där man kan få csn.

• Me o Mike

Nä det finns inte ett skit att göra tyvärr!! Bara privata.. Och det är jättetrist!

Imox skrev 2008-02-29 11:05:27 följande:
    jag hoppar in med en liten fråga här :Pmin lillasyster har gått på iv i två år iår så slipper hon äntligen dom o har klarat det..men hon har bara 30 poäng g i matte,svenska o ebgelskahon vill bli frisör men kommer ju inte in med dom poängen.. kan man läsa frisör på typ högskola mm tänkte vara snäll o kolla lite åt henne då hon bara tycker det är jobbigt för hon ändå inte kommer in eller om ni har nått annat tips
  • Imox

okej.. synd för henne för hon vill verkligen det o hon är jätte duktig!!
    men hur fungerar det med privat?

• Me o Mike

Man får försöka hitta nån man tycker verkar bra.. Jag hade valt Björn Axén skola.. Den är på 2-3 år.. Kostar ca 2-300.000 tror jag..
    Den jag gick var på 7 månader och kostade mig ca 100.000.
    Man har ingen rätt till csn så man bör ju ha ekonomisk hjälp från någon..

Imox skrev 2008-02-29 11:13:02 följande:
    okej.. synd för henne för hon vill verkligen det o hon är jätte duktig!!men hur fungerar det med privat?
  • j 3 n N y
    MulleNuh skrev 2008-02-29 11:01:31 följande:
    Oj hann inte skriva klart! Jag tycker att själva utbildningen va bra.. Duktiga lärare osv, men dom va HELT bänga! Skulle ALDRIG rekomendera den skolan för NÅN!!!!Dyrt också...
    Vad menar du med att de var bänga förresten? Lärarna, studenterna eller de som ägde skolan? Fick du jobb efteråt? Vet du någon annan skola som är bättre?
  • j 3 n N y

Nu såg jag ditt svar till tattolady... Har tittat på Björn Axen, men då måste man verkligen vara säker på att man vill vara frisör... Och med tanke på den karriärskris jag hamnat i kanske jag ska vänta lite

• Me o Mike

Ska man gå en privat skola OAVSETT vilken så ska man vara säker på at tdet är det man vill!! Det är HÅRT slit! Vi stod från TIDIGT på morronen tilla sena nätter ibland..
    Och som sagt, mycket pengar och dte är ju inget man får tillbaka om man ändrar sig..

Jag (plus typ halva klassen) tycker dom var bänga för dom va så självkära och trodde sig vara bättre människor än andra..

• j 3 n N y

Mullenuh: Jo, det är klart man ska vara säker på att det är det man vill göra oavsett skola. Försökte få fram att det var med glimten i ögat men det var inte så uppenbart. Är det verkligen vad man vill så får man se till att fixa det ekonomiskt helt enkelt. Jobbar du i innerstan idag? Trivs du?

• Judy

Kan man inte gå lärling hos en frisör i 4 år tror jag det var? Har för mig att jag gick hos en sådan frisör förut, som bara hade gått som lärling..

• Me o Mike

Nä jag jobbar inte som frisör alls idag.. Utan kör bara privat..

Det ÄR ju det jag vill göra men det kan va svårt att få jobb utan ett gesällbrev.. Jag ska försöka jobba på att ta det sen när det är dags att börja jobba igen efter mammaledigheten.. Kanske även gå en extrautbildning..

sjögurka 79 skrev 2008-02-29 11:27:41 följande:

Mullenuh: Jo, det är klart man ska vara säker på att det är det man vill göra oavsett skola. Försökte få fram att det var med glimten i ögat men det var inte så uppenbart. Är det verkligen vad man vill så får man se till att fixa det ekonomiskt helt enkelt. Jobbar du i innerstan idag? Trivs du?
  • Me o Mike

Det är hur svårt som helst att få en BRA och seriös lärlingsplats..

Judy skrev 2008-02-29 11:27:51 följande:
    Kan man inte gå lärling hos en frisör i 4 år tror jag det var? Har för mig att jag gick hos en sådan frisör förut, som bara hade gått som lärling..
  • Judy
    Svar på #14
    Ja hur svårt det är har jag ingen aning om, den jag gick hos tror jag givk hos sin styvmamma så då är det ju lättare!
Svar på tråden Frisörutbildning