Föräldrar runt Mjölby/ Skänninge/ Vadstena/ Motala se här!!!!
Hej!
jag är hemmamamma på 27 år med mina två barn, tösen 1 1/2 år och lillkillen 3 år och kommer att vara hemma med mina barn ett bra tag till! =)
Försöker dra igång ett nätverk av mammor/ pappor som också är hemma med sina barn här omkring så man kan träffas och barna får leka ihop en sund nån dag i veckan. Antingen kör man gruppen (som förhoppningsvis blir) "hemma hos" eller så träffas man i lekparken en stund och barna kan leka. Beroende på väder och årstid..
Varför iden kom upp (ligger precis i starten så ider är välkomna) är ju att det inte finns några öppna förskolor runt här längre och barna på "kyrkans timmar" oftast är minder än två år. Skulle vilja ha tag i lite "större" barn som är hemma med mamma el. pappa! Typ tre fyra år så.. Gärna med mindre syskon också förstås.
Vore kalas kalas om vi kunde få igång något av det här! Jag kommer att vara "basen" i det hela och är ni intresserade så maila mig!! Ju förr vi kan få igång en lekgrupp destå bättre.
Det kan ju inte bara vara jag som är hemam med mina barn på dagtid som behöver lite lekkompisar i samma ålder då det inte finns så många runt oss.
Hojta till om du är intreserad via "min sida" och "skicka meddelande". Om jag inte missminner mig helt galet så är det så man gör! ;)