• boki

Vilket SUNWING är det bästa?

Kollar på resor till sommaren och har bestämt oss för ett sunwing resort, verkar vara perfekt för barnen :)
    Så du som besökt ett eller flera resort, vad tyckte du?
    Vilket ska man välja, är mest inne på turkiet just nu eftersom det är nybyggt, men kom gärna med tankar och synpunkter..

• Svar på tråden Vilket SUNWING är det bästa?
  • boki

Ja det lockar vi funderar på att åka i maj och då är det ju garanterat varmt där :)
    Några andra kommentarer eller förslag?

• Ankaret

Jag ÄLSKAR Sunwing!
    Jag har jobbat på några av hotellen och har i flera år sålt resor dit.
    Numera reser jag "bara"!

Sunwing kan jag utan och innan!
    Dock inte det i Turkiet o Thailand, som jag inte har besökt än.

Hm, ni ska åka i maj...
    Sandy Bay på Cypern, det är fantastiskt, och lagom varmt.
    Annars är ju Arguineguin perfekt om man har riktigt små barn.

Hur gamla är dina barn?

• boki

Dom är tre år, åh du verkar ju vara rätt person att kunna detta.
    Så arguineguin är alltså bättre med riktigt små barn. Vi vill ha sol och bad och god mat annars inga speciella krav på "omgivningen" + att transfern inte ska vara allt för lång :)

• trollprinsessan

Jag var på Kreta .. Makrigialos (tror det stavas så) Sunwing Resort i somras... helt underbart!!!!
    Massa saker för barn!! Eget lekland... från 3 år och uppåt... fina barnpooler, barnbuffé, barnshow på kvällarna under middagen, minidisco...
    Min son hade inte fyllt 2 år när vi åkte men han älskade det!!!! =)
    Han pratar fortfarande om Grekland, bada poolen och maskotarna Lollo och Bernie =)

• boki
    trollprinsessan skrev 2008-02-29 18:15:23 följande:
    Jag var på Kreta .. Makrigialos (tror det stavas så) Sunwing Resort i somras... helt underbart!!!!Massa saker för barn!! Eget lekland... från 3 år och uppåt... fina barnpooler, barnbuffé, barnshow på kvällarna under middagen, minidisco...Min son hade inte fyllt 2 år när vi åkte men han älskade det!!!! =)Han pratar fortfarande om Grekland, bada poolen och maskotarna Lollo och Bernie =)
    Tror du det är varmt där i slutet på maj? Hur lång transfer är det?
  • Ankaret

På Kreta är det "lagom" varmt i slutet av maj. Det är egentligen perfekt att resa till de östra delarna i maj och september. Inte helt tryckande varmt, utan som en fin, fin svensk sommar.

Transfern till SWR Makrigialos är det sämsta med detta hotell. 2-2,5 timmar i buss på åkesjukevägar.
    Paus halvvägs, men det är jobbigt ändå.

Vi var i Arquineguin i januari o hade en 3 o en 1åring med oss. Det är så perfekt inhängnat o skuggig lekplats med gigantisk sandlåda o fint dagisliknande hus för pysselgrejer osv.

Men flygtiden till Kanarieöarna är ju onödigt lång, när ni nu ska åka under sommarsäsongen.

Detta är mina synpunkter på hotellen:
    Rhodos: Stranden är ej bra, runda fina stenar, ganska djup snabbt, trappor ner till stranden. Bra ö o fint väder. Kort transfer. Får bra betyg varje år.

Cypern: Renoverat, spa, fina stränder. Alltid toppbetyg i alla tester. Bäst.

Mallorca Alcudia: fantastik strand, mysigt centrum. Hotellstandarden sådär.

Mallorca Cala Bona: Lite lång transfer, trist strand. Bra poolområde, har däremot ej kollat in deras lekplatser.

Kreta: Lång transfer. Fin strand.

Arquineguin: Kort transfer, bra för små barn, tråkig by.

Åh, vad jag är avundsjuk på er som har en resa på G!
    Vi reser alltid till Sunwing, med och utan barn. Skönt med den lyxen som det är tex med påslakan, micro, haklappar i restaurangen, showerna, solstolar som räcker till alla osv.

(Jag borde nästan få betalt för allt positivt jag skriver!)

• boki

Tack så jättemycket!! Det lutar åt cypern eller turkiet, har hört mycket bra om sunwing resort och spa side :=)

• Plottis

Vi har varit på Sandy bay på Cypern och Cala Bona på Mallis. Cypern var TOPPEN!!!!
    Cala Bona var sådär, men väldigt billigt med inclusive.

Triss i tjejer juli-02, feb-04, juli-06 och tjej i magen bf 27/5-08
Svar på tråden Vilket SUNWING är det bästa?