• mirrebusan

ersättning för skolios?

ringde till mitt försäkrings bolag och hörde efter om de gick på försäkringen, vilket de gjorde, så nu e min fråga nån som fått ersättning pga skolios? hur många procent handikapp har man när man har skolios?

• Svar på tråden ersättning för skolios?
  • Puskinuski

hej har själv scolios och min ersättning räknades ut på hur många grader jag hade och var de satte mig på skalan av handikapp. man kan ompröva detta efter några år.
    Jag fick en dålig summa för hur mit liv är idag.
    lycka till!

• only Gizmo

hade jag inte en aning om!
    kanske man ska ringa sitt försäkringsbolag, vilken försäkring är det som det går under??

• Puskinuski

Jag fixk det genom min försäkring som min mamma har på mig genom facket i folksam.

• mirrebusan

ska till läkaren den 20e så de ska bedömma vilken grad jag har.

jag har trygg hansa och de sa att skolios går under försäkringen men mer än så sa de inte

• Ylva Li

Åh, vad intressant! Har också scolios och mamma hade ju mig försökrad tills jag var 25, kanske kan man pröva få ut något retroaktivt. Tror det var folksam också... intressant!!!

• Emmixen

Jag fick ingenting, eftersom min skolios beror på min muskelsjukdom. Fick stora ärr, som inte var "planerade" (de fick akut "snitta" när de egentligen bara skulle gjort titthål), men fick ändå ingenting. Så beror skoliosen på ett annat handikapp kan det vara svårt att få ersättning.

• only Gizmo

kan man alltså få ut på en försäkring som man hade när man fortfarande bodde hemma, va försäkrad av föräldrarna?? eller måste man fortfarande vara försäkrad??

• Puskinuski

jag hade precis flyttat hemmifårn när vi tog upp detta med försökringsbolaget, min mamma har en sådan försäkring som gäller tills jag är 25. undrar lite varför scoliosen skulle bero på ett annat handikapp för det är skletet som växer snet? Man kommer ju alltid belasta kroppen fel. Kan ge hemska slitningar i knän mm.
    Hoppas det gick bra för dig hoss doktorn TS?
    Kram på er!

• mirrebusan

de gick inge vidare, eller visst, jag e tydligen frisk så jag kan ju nästan bli tygndlyftare.
    läkaren var sjuk i huvudet och tyckte att jag borde lära mej leva med smärtan. sen så sa han att det berodde på foglossning, precis som jag hade foglossning när jag var 13år.
    jag ska träffa en annan läkare om 2 veckor. hoppas de kommer funka bättre.

Puskinuski skrev 2008-04-03 08:53:06 följande:
    jag hade precis flyttat hemmifårn när vi tog upp detta med försökringsbolaget, min mamma har en sådan försäkring som gäller tills jag är 25. undrar lite varför scoliosen skulle bero på ett annat handikapp för det är skletet som växer snet? Man kommer ju alltid belasta kroppen fel. Kan ge hemska slitningar i knän mm. Hoppas det gick bra för dig hoss doktorn TS? Kram på er!
Svar på tråden ersättning för skolios?