dyslexi
fick reda på i går att dyslexi går på försäkringen.
har nån fått ersättning för det? och hur många procent handikap räknar de det som.
fick reda på i går att dyslexi går på försäkringen.
har nån fått ersättning för det? och hur många procent handikap räknar de det som.
Inte en aning! Jag har dyslexi och aldrig hört talas om det...
jag har trygghansa barnförsäkring. jag frågade bara för att kolla om även det gick under försäkringen och då sa de att det gjorde det och att jah skulle skicka in papper bara.
puffar i hopp om mer svar
varför inte höra med trygghansa?
Hade faktisk ingen aning om att det ingick...
tyckte de kändes så stressade och de sa att vi får se när vi får in pappren men dysklexi går under försäkringen.
men när jag försökte fråga mer så sa han bara skicka in pappren, kändes som jag inte fick nått riktigt svar mer än att de ska gå under försäkringen.
jag har haft samma försäkring sen jag föddes så det ska inte vara några problem. dyslexin upptäcktes för 6år sen.
Silence is golden skrev 2008-02-29 16:06:19 följande:
jag skulle anmäla om skolios och frågade mest bara, för att tanken kom att man kanske kan få för det med.
Silence is golden skrev 2008-02-29 17:29:27 följande:
Kan även vuxna få det tro?
ingen aning, jag e 24 och har barnförsäkring fram tills att jag e 25 så det går på den iallafall. men de borde man nog kunna få. jag vet att jag frågade hur de blir efter man fyllt 25 och ska ha vuxen försäkring, då sa de att de e samma försäkring fast den bara byter namn, så antar att de gäller för samma saker då.
Fast.. Om man kollar i broshyren för trygga barn så står ordagrant att dyslexi inte ersätts?
jag har inte läst igenom den ordentligt, har problem med läsningen, så undviker det. Men de sa på trygg hansa att de skulle gå under försäkringen. vet inte om det e skillnad om man har papper på att man har dyslexi.
Ja, förstår det. har själv dyslekxi. Men detta är lättläst.
där ser man. konstigt att de bad mej skicka in pappren när de visste att de inte går under försäkringen.
Olika regler gäller ibland beroende på när man tecknade försäkringen. Så det kan vara så att det gäller för dig, men inte för nån som tecknade sin försäkring 2 år senare.
jag ska ändå skicka papper om skolios så de e bara att skicka med samma.