• annicavillhabeis

Brustna blodkärl

Har på sista tiden fått mkt brusta blodkärl i ena ögat, just nu såg jag mig själv i spelgeln och är helt röd i ena ögat, varför blir det så här? Har inte gjort ngt med ögat, inte fått in ngt. Ser ut som jag gråtit konstant i 2 veckor..med ENA ögat..

• Svar på tråden Brustna blodkärl
  • Josephine

Jag fick en relativt stor blödning (brustet blodkärl) i vänster öga för några veckor sedan. Har inte heller gjort något särskilt som kan förklara det.

• Dora

Har du börjat med något nytt på sistone? Tex sy, spela tv-spel, sitta länge vid datorn eller annat där man anstränger ögonen? Jag har ett brustet kärl i ena ögat och det blir knallrött så fort jag tex spelar dataspel. Man blinkar mycket färre gånger då. Går det röda bort och sen kommer tillbaka eller är det rött hela tiden?

• annicavillhabeis
    Dora skrev 2008-02-29 16:12:14 följande:
    Har du börjat med något nytt på sistone? Tex sy, spela tv-spel, sitta länge vid datorn eller annat där man anstränger ögonen? Jag har ett brustet kärl i ena ögat och det blir knallrött så fort jag tex spelar dataspel. Man blinkar mycket färre gånger då. Går det röda bort och sen kommer tillbaka eller är det rött hela tiden?
    Ne, inte vad jag kan komma på..inte rött hela tiden, varar ett par dagar, sen brukar det ta ett par veckor innan dte kommer igen.
  • annicavillhabeis
    Dora skrev 2008-03-01 09:28:56 följande:
    Fundera på om det är vid något speciellt tillfälle. Vid dom tillfällena kan du använda tex oftagel som är ögondroppar från apoteket.
    ok, tack för tipset.
Svar på tråden Brustna blodkärl